چرا ترامپ پیشنهاد مذاکره را به ایران داد؟

فرهاد تجری ، در خصوص مذاکرات ایران و آمریکا و تاکید ترامپ بر تحقق این مذاکرات، گفت: سردمداران آمریکا بعد از خروج یک جانبه از برجام در عرصه بین‌الملل به انزوا رسیدند و از این رو عقب نشینی کردند، مواضع صریح ترامپ هم نشان دهنده این عقب‌نشینی آمریکا است. شروطی هم که توسط وزیر خارجه آمریکا برای مذاکره با ایران مطرح شده کلی است.

نماینده مردم قصر شیرین و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید رفتارشان را با مردم خود اصلاح کنند، رفتار جمهوری اسلامی کاملا قانونی و بر اساس احترام متقابل است، زیرا مردم با حضور در انتخابات در سرنوشت خود نقش موثری دارند.

وی افزود: آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد اختلاف بین مردم و حاکمیت هستند اما بر خلاف تلاش‌های گسترده آنها، مردم پای نظام و انقلاب اسلامی ایستادند، مسئولان هم دلسوز مردم هستند. تعامل مسئولان و مردم در جمهوری اسلامی در منطقه کم نظیر است.

تجری با بیان اینکه برجام نمونه تعامل شفاف و سازنده جمهوری اسلامی در حوزه هسته‌ای بود، گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها بر تعهدات هسته‌ای ایران مهر تایید زد اما آمریکایی‌ها در عرصه بین‌المللی کم آورده و به دنبال افزایش فشار به ایران به هر نحوی هستند زیرا به دنبال اعاده حیثیت خود هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معتقد است: اظهارات ترامپ و وزیر خارجه آمریکا هیچ ضمانت اجرایی ندارد لذا نباید انتظار داشته باشند که جمهوری اسلامی کوتاه بیاید و با آمریکا وارد مذاکره مجدد شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مذاکرات با آمریکایی‌ها دیگر تکرار نمی‌شود، گفت: ترامپ به هر شکلی به دنبال رخنه در جمهوری اسلامی است تا استقلال مردم را بگیرد و ایران را وابسته به آمریکا کند اما بداند که این خواب هیچ گاه تعبیر نمی‌شود.