سوال از رئیس جمهور چه زمانی مطرح می‌شود؟

«اکبر رنجبرزاده»  اظهارداشت: مجلس شورای اسلامی تا17 مرداد جلسه علنی دارد و بعد از آن نمایندگان یک هفته برای سرکشی به حوزه های انتخابیه خود می‌روند. 
وی افزود: مجلس پس از تعطیلات یک هفته ای، دو هفته جلسه علنی دارد که سوال از رییس جمهوری در این دو هفته مطرح می شود.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس خاطرنشان کرد: رییس جمهوری طبق قانون آیین نامه داخلی مجلس تا 10شهریور فرصت دارد تا در صحن علنی مجلس برای پاسخ به سوال نمایندگان حاضر شود.

**امیرآبادی: برای هر سوال از رییس جمهوری رای گیری می شود
احمد امیرآبادی دیگر عضو هیات رییسه مجلس نیز در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: پس از حضور رییس جمهوری در مجلس و استماع پاسخ های وی برای هر یک از پنج سوال به صورت جداگانه رای گیری می شود، اگر رای لازم کسب نشود این سوال برای پیگیری به قوه قضاییه ارجاع می شود.
وی یادآور شد: بر طبق آیین نامه داخلی مجلس، سوال از رییس جمهوری اعلام وصول شده و دیگر از حد نصاب نمی افتاد، بلکه باید طبق قانون حتما در مجلس مطرح شود. 
به گزارش ایرنا، تقاضای سوال از رییس جمهوری با امضای 80 نماینده و در پنج محور در جلسه علنی چهارشنبه گذشته 10 مرداد ماه مجلس اعلام وصول شد.
عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درکاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله، افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی پنج محور سوال از رییس جمهوری است.
دکتر روحانی رییس جمهوری امروز در نامه ای به علی لاریجانی رییس مجلس با تاکید بر این که برای جلوگیری از هر نوع اختلاف بین قوا و احترام به نمایندگان در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد، اعلام کرد: این می تواند فرصت خوبی باشد تا برخی از حقایق را برای مردم عزیز بازگو کنم.