خادمی: رای لیستی موجب تعطیلی مجلس شده است

هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 17 مرداد) قوه مقننه و در موافقت با  استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: جالب است که هیچ کدام از نمایندگان کلان شهرها طرح  استیضاح آقای ربیعی را امضا نکردند، این یعنی در کلانشهرها هیچ مشکلی وجود ندارند. این گرفتاری مجلس است که مردم کلان شهرها به لیست رای دادند و مجلس تعطیل شد.

وی با بیان اینکه ایران هشت درصد منابع دنیا و یک درصد جمعیت دنیا را دارد، افزود: امروز دهه شصتی‌ها بیکار هستند و دهه هفتادی‌ها به آنها اضافه شدند. باید با عدد و ارقام بگوییم که سطح رفاه مردم چقدر ارتقا پیدا کرده است و برای کار و اشتغال چه اتفاقی افتاده است. جز ریزش نیرو و تعطیلی کارخانه‌ها در پنج سال گذشته چه شده است.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس با بیان اینکه  آنهایی که می‌گویند در این برهه سوالی نکنید و کاری به تیم اقتصادی دولت نداشته باشید مخالف نظام هستند، اضافه کرد: ما 40 سال است می‌گوییم شرایط بحرانی است. امروز وضعیت فساد، بیکاری و افسردگی جوانان به گردن همین هیئت دولت است، آیا وضعیت مردم از پنج شش سال گذشته بهتر شده است؟

خادمی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر روی همه چیزها دست گذاشته است، ادامه داد: آقای ربیعی شما و وزارتخانه‌ شما با پتروشیمی، فولاد و سیمان چکار دارید؟ اینها تخصص شما نیست و همه‌ اینها در حال ورشکستگی است و باعث نابودی کشور می‌شود.

وی با تاکید براینکه وضعیت تعاونی ها در کشور هم مشخص است، عنوان کرد: تعاونی‌ها در شهرهای کوچک تعطیل شده‌اند، البته  حتما وضعیت کلان شهرها خوب است که نمایندگان آنها این طرح را امضا نکرده‌اند.

نماینده ایذه در مجلس با بیان اینکه بر سر وزارتخانه تعاون باید وزیری  مدیر گمارده شود، افزود: کاری نداریم ایشان آذری است، بلوچ است یا لر است. نباید قوم‌گرایی را توسعه دهیم پس آقای ربیعی از این ادبیات استفاده نکنید.

وی با بیان اینکه اوضاع معیشتی مردم خراب است و صندوق‌ بازنشستگی ورشکسته است، گفت: اگر به استیضاح رای ندهیم یعنی در میان مردم نیستیم، یعنی وضع اقتصادی کشور عالی است، یعنی دولت‌ها هیچ نقشی در ارتقا و سازندگی کشور ندارند، یعنی در افسردگی و بیکاری همه جوانان شریک هستیم.