روحانی اشتباهات خود را بپذیرد و از ملت عذرخواهی کند

گروه سیاسی- محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به اظهارات روحانی در گفتگوی تلویزیونی و بیان این جمله که در هنگام حضور در مجلس برای پاسخ به سوالات نمایندگان خیلی صریح تر حرف می زنم، گفت: آتش کم محلی، تیزتر از شمشیر است و برخی از صحبت ها، سخنرانی ها و موضع گیریها، شایسته جواب دادن نیست.

وی اظهارات رئیس جمهور را یک نوع تهدید دانست و تصریح کرد: قطعا رئیس جمهور می داند که هیچ کس نمی تواند یک ایرانی را تهدید کند.

عضو فراکسین نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اعلام وصول سوال از رئیس جمهور در صحن مجلس و ضرورت حضور رئیس جمهور در مجلس برای پاسخگویی به سوالات افزود: امیدواریم یکشنبه سیاه دیگری در مجلس تکرار نشود.

ابطحی تاکید کرد: امیدواریم رئیس جمهور سعه صدر داشته باشد و با شنیدن انتقادات و اشکالات کابینه، سعی کند اشتباهات خود را بپذیرد و از ملت عذرخواهی کند.

وی افزود: رئیس جمهور باید تعامل خود را با مجلس بیشتر کرده و در جهت حل مشکلات مردم تلاش کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: رئیس جمهور باید از اقداماتی که موجب سلب اعتماد مردم، واکنش منفی افکار عمومی، مغفول ماندن مطالبات مردم و حاشیه رفتن مشکلات می شود، بپرهیزد.

ابطحی تصریح کرد: سوال نمایندگان از رئیس جمهور حق نمایندگان است و رئیس جمهور هم باید طبق قانون با حضور در صحن مجلس پاسخگوی عملکرد خود باشد.

حسن روحانی رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی خود در دوشنبه شب (15 مرداد) با اشاره به موضوع سوال نمایندگان از وی که باید با حضور در صحن مجلس پاسخ دهد، گفت: من به مجلس رفته و پاسخ می‌دهم و هیچ مشکلی ندارم. برای من فرصت خوبی بوجود می‌آورد چون گفتن خیلی از حرف‌ها در مصاحبه برای من سخت است اما وقتی یک نماینده‌ای از مجلس شورای اسلامی سوال کرده، دیگر آن وقت یک شرایطی است که خیلی صریح‌تر می‌توانم حرف بزنم و خیلی چیزها را آنجا می‌شود واضح‌تر به مردم گفت. شاید این سوال مبارک و برای مردم ما مفید باشد، و یک سری اطلاعات و نکاتی که باید به مردم گفته شود در آن فرصت ان شاء الله گفته شود.