آیت‌الله علم‌الهدی: خبرنگاران در خط مقدم دفاع از نظام هستند

آیت الله سیداحمد علم الهدی روز شنبه در دیدار با جمعی از مدیران و خبرنگاران رسانه ها و مطبوعات خراسان رضوی افزود: توسعه دنیا در توسعه ارتباطات است و خبرنگاری جریان موثر در کشاکش قدرت و حاکمیت مسلط جهان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه شغل خبرنگاری تداوم شغل انبیاست چون رسالت هدایتی آنها در سایه خبرنگاری قرار می‌گرفت، افزود: بر اساس قرآن مهم ترین اثر خبرنگار و خبر، تاثیر در تصمیم گیری و تصمیم سازی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس دیدگاه قرآن، خبرنگاری از شغل‌های خطرناک است چرا که ممکن است یک خبر غلط باعث تصمیم غلط و سرنوشتی اشتباه در جامعه شود و خسارت فراوان به هزاران نفر وارد کند.
آیت الله علم الهدی افزود: در صورتی که یک خبر نادرست و شایعه به خبرنگاری نسبت داده شود و زندگی یک نفر بر اساس شایعات ساقط شود، خبرنگار مسئول است.
وی با بیان اینکه امنیت شغلی و بیمه خبرنگاران اهمیت دارد، افزود: در این خصوص نمایندگان استان از مشهد آغاز کنند و طرح هایی بدهند تا به همه کشور تسری یابد.
وی، تقسیم امامان جمعه به سیاسی و اجتماعی را نادرست خواند و اظهار داشت: عده‌ای می‌خواهند مساله استکبارستیزی را از تریبون گرفته و امام جمعه را درگیر اجتماعی بودن کنند و جهت انقلابی و استکبارستیزی امام جمعه را عقب برانند.
وی با اشاره به هویت فرهنگی مشهد گفت: مشکل اصلی مشهد در بحث هویت این است که جریان قدرت و ثروت می خواهد از وضعیت خاص مشهد برای توسعه قدرت و ثروت استفاده کند و احتیاج به سرمایه‌گذاری‌ در تفریح و تجارت دارد.
امام جمعه مشهد افزود: با برخی دوستان اختلاف داریم که مشهد شهر زیارتی یا قطب زیارتی است، اینکه زائر داریم یا گردشگر، شهروند داریم یا مجاور اختلاف داریم و همه تخریب‌ها علیه ما را جریان قدرت و ثروت شکل می‌دهد. نباید بگذاریم هویت شهر مشهد از بین برود و باید شهر مشهد را برای امام رضا(ع) حفظ کنیم.
آیت الله علم الهدی در خصوص شرکت پدیده هم گفت: پدیده برای حل مشکل خود باید قطب سلامت کشور و شهر شفا و درمان شود که این طرح مورد استقبال وزیر بهداشت قرار گرفته و با هویت شهر هم متناسب است.