انتقاد لاهوتی از گزارش تحقیق و تفحص درباره دوتابعیتی‌ها

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی درنشست علنی امروز (یکشنبه پارلمان) در تذکری با استناد به ماده 214 آیین‌نامه داخلی مجلس و پس از قرائت گزارش دوتابعیتی‌ها در صحن علنی، اظهار داشت: در صفحه 24 این گزارش تحقیق و تفحص گفته شده که در مورد برخی از وزارتخانه‌ها وجود یا عدم وجود دوتابعیتی‌ها کاملاً شفاف بوده اما درباره بیشتر وزارتخانه‌ها شفافیت وجود ندارد و حتی گفته‌اند ما اصلاً نمی‌توانیم و امکان تشخیص افراد دوتابعیتی‌ امکانپذیر نیست.

وی افزود: در مورد وزارت علوم نوشته شده سابقه‌ای دال بر دوتابعیتی بودن تاکنون گزارش نشده؛ بنابراین باید پرسید این چه نوع گزارش تحقیق و تفحصی است که می‌گویند امکان تشخیص برای ما وجود ندارد.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به لاهوتی گفت: در صفحه 24 گزارش تحقیق و تفحص پاسخ استعلامات وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها به کمیسیون ارائه شده و این نظر نهایی کمیسیون امنیت ملی نیست و کمیسیون همه این موارد را بررسی کرده است. 

در ادامه لاهوتی به بیان تذکر دومش پرداخت و گفت: طبق قانون واردات برنج در فصل برداشت ممنوع است اما در حال حاضر ممنوعیت واردات برنج را در این فصل که فصل برداشت برنج است، برداشته‌اند و این خسارت به کشاورزان است.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به لاهوتی گفت: ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا مشکلی برای کشاورزان پیش نیاید.