مسئولان در هر جایگاه روح امید را به جامعه القا کنند

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در شانزدهمین اجلاس روز جهانی مساجد با حضور ائمه جماعات سراسر کشور در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهارداشت: دشمنان می‌خواهند با ابررسانه‌هایی که در اختیار دارند فتنه ناامیدی را در کشور به راه بیاندازند و این را به مردم القا کنند که دیگر نمی‌توانند کاری انجام دهند.
وی همچنین با تاکید بر نقش مساجد و امامان مساجد در تقویت روحیه امید در جامعه گفت: عالمان دینی که در مساجد حضور دارند خود پیشتاز مردم بودند و فقط به مردم نگفتند بروید بلکه خودشان نیز در خط مقدم فعالیت‌های دینی، مذهبی، ملی، سیاسی و حتی اقتصادی حضور داشتند. 
رئیسی با طرح این سوال که چرا در کل جهان این همه مساجد مورد هجوم دشمنان قرار می‌گیرند بیان کرد: مسجد‌الاقصی مورد هجوم صهیونیست‌ها قرار گرفته و قبل از انقلاب نیز که مساجد پایگاه‌های فرهنگی بودند توسط نظام طاغوت مورد هجوم قرار می‌گرفتند؛ امروز نیز می‌بینیم آل سعود مساجد را مورد هجوم قرار می دهد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مساجد قبل از انقلاب نیز در اجتماع و بصیرت‌افزایی مردم همواره پیشقدم بوده‌اند و با استقرار نظام جمهوری اسلامی در راستای حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم و نیز ایجاد امنیت در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... نقش آنها را دیده‌ایم و می‌دانیم که مساجد چه جایگاه ارزشمندی دارند. 
وی گفت: امامان جماعت باید مقاومت را به عنوان یک درس برای مردم بازگو و تبیین کند.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امروز مسئله معامله قرن را رئیس جمهوری آمریکا مطرح می‌کند، افزود: این امر جدیدی نیست، جوانان باید تاریخ فلسطین را بشناسند و بدانند که 70 سال ظلم به یک ملت مساله کمی نیست؛می‌خواهند در معامله قرن یک بخشی از صحرای سینا را با پول سعودی‌ها بخرند و آن را به شهرک فلسطینی تبدیل کنند.
وی ادامه داد: همچنین قصد دارند اتباع فلسطین که حدود پنج میلیون آواره هستند را در کشورهای دیگر پخش کنند و به آنها تابعیت دهند تا با این کار مساله فلسطین را از بین ببرند.
رئیسی اظهارداشت: آنها بدانند در این معامله قرن اولین کسانی که ضرر می‌کنند حکومت انگلیس، آمریکا و طرفدارانشان هستند.
وی اضافه کرد: آنها می‌خواهند ظرفیت نفوذ جمهوری اسلامی را کاهش دهند و این توطئه‌ای است که در سر می‌گذرانند. 
رئیسی در ادامه با اشاره به اینکه هر زمان به جوانان در هر میدانی عرصه دادیم توانستند بهترین‌ها را ارائه دهند و نمونه آن رفتار جوانان ما در علم هسته‌ای است، اظهارداشت: جوانان ما همچنین داعش را که فتنه بزرگ علیه کل ملت مسلمان بود از بین بردند.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به این مطلب که مساجد نقش مهمی در امیدوارسازی مردم دارند و همواره در میدان اقدام و عمل حضور داشته‌اند، اضافه کرد: برخی می‌گویند مسجد چکار با مملکت دارد که این نگاه سکولاری است. دشمن دیگر نمی‌تواند سکولار الحادی یا سکولار معنوی را در جامعه ما ترویج دهد و ترویج بودا و هندو دیگر در کشور منتفی است. 
رئیسی گفت: مساجد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هم همواره در بین مردم بوده‌اند و در نگاه اسلامی باید بدانیم که افراد فعال در مساجد باید در قبال مردم احساس مسئولیت کنند. 
وی همچنین با اشاره به تعریفی از سیاسی بودن از منظر رهبر معظم انقلاب افزود: ایشان می‌فرمایند سیاسی بودن به معنی ورود در حزب و دسته نیست بلکه یعنی نیاز جامعه را بشناسیم و در این عرصه ایفای نقش کنیم. مگر می‌شود ائمه جماعات نسبت به مردم بی‌تفاوت باشند.
بیست و یکم اوت مصادف با 31 مرداد روز جهانی مساجد نامگذاری شده است. سال 1348 در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.