توان نظامی ایران مانع از حمله آمریکا شده است

 سردار علیرضا افشار رئیس هیئت اندیشه‌ورزی سپاه پاسداران در برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت‌وگو در خصوص توان دفاعی کشور اظهار داشت: صنایع نظامی ایران قبل از انقلاب اسلامی یک از ضعیف‌ترین بخش‌های کشور بود، زیرا به دلیل وجود مستشاران نظامی خارجی که در ایران وجود داشت، اجازه هرگونه نوآوری و ابتکار از ایرانی‌ها گرفته شده بود و آنها اجازه نداشتند که به بررسی تجهیزات نظامی که از آنها استفاده می‌کردند، بپردازند. اما بعد از انقلاب این رویه تغییر کرد و در حال حاضر یکی از قوی‌ترین بخش‌های کشور با وجود تحریم‌های پی در پی، صنایع نظامی است که می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای سایر صنایع کشور باشد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که مستشاران خارجی ناچار به ترک کشور شدند بر این تصور بودند که با خروج آنها، بخش صنایع نظامی ایران کارآیی نخواهد داشت، اما تلاش مستمر و خودباورانه نیروهای مبتکر و خلاقی که در بخش صنایع دفاع به کار گرفته شد، به سرعت کار را در این بخش پیش برد و به ویژه با شروع جنگ تحمیلی فشار مضاعفی به بخش صنایع نظامی وارد شد تا نیازی که به صنایع دفاعی داشتیم، برآورده شود. پس از فارغ شدن از جنگ باز هم صنایع نظامی ما در مسیر رشد و توسعه قرار گرفت که نتیجه آن خاصیت بازدارندگی است و هدف نخست ما از قدرت دفاعی است.

رئیس هیئت عالی اندیشه‌ورزی سپاه ادامه داد: در اسلام نیز آنچه بر عهده مسلمان است توان دفاع کردن از مرز و بوم در برابر دشمنان است. لذا این آمادگی و توانایی برای مانع شدن هجوم دشمن به کشور ماست. به طوری که همه می‌دانند آنچه مانع از حمله آمریکا به ایران است، توان نظامی ماست؛ توان نظامی که در پرتو روحیه جهادی و انقلابی نیروهای مومن در صنایع دفاعی سپاه و ارتش فراهم شده است. امیدوارم این توسعه همچنان حفظ شود و در بخش‌های دیگر مانند الگو مورد استفاده قرار بگیرد.

سردار علیرضا افشار در پایان تصریح کرد: مردم ایران روحیات خوبی در حفظ کشور داشتند، با وجود اینکه در ضعف رهبری در زمان قاجار و پهلوی بخشی از کشور را از دست دادیم اما مردم ما همیشه در صحنه بودند و از شهید دادن نمی‌ترسیدند و مقاوم بودند و در همان دوران با برپایی نهضت‌هایی روحیه خودشان را نشان دادند. در دوران انقلاب اسلامی که با زعامت امام خمینی(ره) و بعدا مقام معظم رهبری هم مردم و هم رهبری در صحنه دفاع از کشور سنگ تمام گذاشتند و ما توانستیم نظام را حفظ کنیم و به درجه عالی اقتدار برسیم.