نماینده مجلس: عراق نمی تواند ایران را تحریم کند

محمدجواد جمالی نوبندگانی، در خصوص اینکه دولت عراق به دنبال گرفتن مجوز از آمریکا برای عمل نکردن به تحریم های ایران با بیان اینکه ما با عراق هم مرز مشترک و هم منافع مشترک داریم افزود: ایران به دعوت کشور عراق از یکپارچگی آن کمک و حمایت کردیم.

روابط حسنه ایران و عراق دشمنان زیادی دارد

وی گفت: پیوندهای فرهنگی،دینی و زبانی مشترک داریم .روابط خوب و حسنه ایران و عراق دشمنان داخلی و خارجی زیاد دارد.

جمالی با اشاره به موضع گیری العبادی که اعلام کرده بود مجبوریم از اعمال تحریم ها اطاعت کنیم، ولی با مخالفت و واکنش منفی احزاب و مردم عراق روبرو شد، افزود: دلیل این کار العبادی شاید نشان دادن چراغ سبز به افرادی، برای ادامه نخست وزیری اش بوده که اثر معکوس داشت.

عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، تصریح کرد: ما کشوری هستیم که با 15 کشور آبی و خاکی مرز مشترک داریم و دارای ظرفیت های زیادی هستیم و برای آمریکا سخت است که تحریم هایش را به صورت کامل اعمال کند.

عراق در صورت تحریم ایران، خود ضرر می کند

نماینده مردم فسا درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم ها بی تاثیر نخواهد بود افزود: چنانچه عراق نیز تحریم ها علیه ایران را پیش بگیرد خود بیشتر از ایران متضرر خواهد شد.

وی عنوان کرد: بسیاری از مراودات واحتیاجات عراق با ایران است و باید بیشتر تلاش کند تا مجوز ادامه مراودات باایران را بگیرد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،تاکید کرد: عراق اگر هم نتوانست از آمریکا مجوز بگیرد نمی تواند ایران راتحریم کند زیرا احتیاجات عراق بیشتر از سوی ایران تامین می شود.