ریاست‌جمهور مزایده واگذاری کشت و صنعت مغان را ابطال کند

شکور پورحسین شقلان در نشست علنی امروز (یکشنبه 11 شهریورماه) در نطق میان دستور خود با تشکر از همکاران خود به‌منظور اعتماد به وی جهت عضویت در شورای پول و دستمزد، گفت: در روزها و ماه‌های اخیر به بهانه اجرای اصل 44 قانون اساسی بزرگ‌ترین بنگاه کشاورزی و تولیدی خاورمیانه اگرچه در قالبی به ظاهر قانونی از طریق مزایده به بهایی ناچیز به فروش گذاشته شد اما نه‌تنها هرگز نتوانست رضایت حتی یک نفر از صاحبان اصلی را با خود همراه کند بلکه با موج فزاینده انتقادات و اعتراضات مردمی همراه شد که تاکنون نیز ادامه دارد.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نمایندگی از مردم شریف حوزه انتخابیه مغان در جهت احقاق حق مردم تلاش می‌کنم در همین راستا طی نشستی با رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور نارضایتی مردم را که همان ابطال این مزایده غیرمنصفانه بود به ایشان منتقل کردم اما جوابی که شنیدم به اندازه‌ای نگران‌کننده است که قابل هضم نیست. وی با انداختن توپ به زمین مجلس گفت؛ قانون به من اجازه داده حتی آن را به قیمت یک ریال بفروشم، ظاهراً این مسئول در حوزه مأموریت سازمان خویش میان دوغ و دوشاب هیچ تفاوتی قائل نیست.

کشت و صنعت مغان سرمایه اصلی این خاکی است

وی افزود: این مسئول کشت و صنعت مغان را که سرمایه اصلی این خاکی است که از تجزیه استخوان نیکان ما پدید آمده است با یک واحد صنعتی آهن‌قراضه که با پول و سرمایه دولت معنا پیدا کرده اشتباه گرفته و به پیامدهای ناگوار این تصمیم واقف نیستند، در طی این مدت نیز مردمی که به من مراجعه کردند این مزایده را نوعی آغاز بازگشت به دوران ارباب و رعیتی دانستند که با فلسفه نظام مقدس جمهوری اسلامی و اصل 44 قانون اساسی هیچ سنخیتی ندارد. 

راه هرگونه سوءاستفاده از اختیارات مجلس در جهت تاراج بیت‌المال گرفته شود

پورحسین همچنین بیان کرد: نمایندگان محترم همان‌طور که روزانه بارها از این تریبون مقدس فریاد وامصیبتا فساد و چپاول سر داده و مردم بیچاره حیرت‌زده و انگشت به دهان نظاره‌گر هستند بدانید؛ در اندک زمانی که مردم به این تصمیمات سخیف اعتراض می‌کنند مسئولان مربوطه در پشت سنگر قانون و استفاده از ابزار قانونی، تاراج بیت‌المال را توجیه می‌کنند لذا از همکاران تقاضا دارم راه هرگونه سوءاستفاده از اختیارات مجلس در جهت تاراج بیت‌المال و عوامل مردم گرفته شود.

وی مطرح کرد: گمان نمی‌کنم که مجلس اجازه فروش چنین سرمایه عظیمی از بیت‌المال را با قیمت یک ریال به احدی داده باشد این سخن یا یک برداشت اشتباهی است یا یک حربه توجهی برای اقدامات انجام یافته است اما نمایندگان باید جلوی آن را بگیرند تا گرفتار حق‌الناس نشوند.

ریاست‌جمهور این مزایده را ابطال کند

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی از احساس مسئولیت مردم مغان که دفاع از آب و خاک خود را پیشه گرفته‌اند تقدیر و تشکر کرده و افزود: از ریاست‌جمهور می‌خواهم که این مزایده را ابطال کند و از تمام نهادهای ناظر می‌خواهم که به این مزایده که چپاول کشت و صنعت مغان است ورود کرده و آن را ابطال کنند.

ضرورت تسریع نظام رتبه‌بندی معلمان

وی در خصوص افزایش حقوق معلمان و ضرورت تسریع نظام رتبه‌بندی معلمان نیز، گفت: دولت نه‌تنها سختی کار فرهنگیان را از فیش حقوق آن‌ها حذف کرده است بلکه در افزایش بیش‌ترین درصد به حقوق آن‌ها برای سال 97 حداقل‌ترین میزان را لحاظ کرده است، درواقع نه‌تنها مبلغی به حقوق آن‌ها افزوده نشده بلکه حقوقشان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و این اقدامات از سوی آموزش و پرورش قابل‌پذیرش نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه با اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان جایگاه آن‌ها به درستی مشخص می‌شود، افزود: از تمامی همکارانی که به تصویب لایحه مناطق آزاد رأی مثبت دادند و آن‌هایی که با نظرات کارشناسی به مجلس کمک کردند تقدیر کرده و امیدوارم این لایحه بارقه امیدی برای مناطق محروم باشد.