رفتار سیاسی نمایندگان برای شورای نگهبان مهم است

مرتضی صفاری‌نطنزی، در خصوص طرحی که موجب شفافیت در رای نمایندگان مجلس می‌شود، گفت: شفاف شدن فعالیت و اقدامات هر نماینده موجب می شود فرد زیر سوال نرود که این مهم وجه مثبت موضوع مذکور تلقی می شود.

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همچنین  نظم و انضباط قوه مقننه نیز ساماندهی می شود لذا در مواجه با مسائلی مانند حضور و غیاب و غیره وجه مثبت محسوب می شود.

افزایش فشارهای بیرونی بر نمایندگان وجه منفی شفافیت آراء است

وی ادامه داد: در این بین نباید فراموش کرد که مشخص شدن نتیجه آراء نمایندگان نیز می تواند فشار بیرونی بر نمایندگان را رقم بزند که وجه منفی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: به عنوان مثال شفافیت موجب می شود که دستگاه های مختلف با نمایندگان تعامل مناسب نداشته باشند یا فشار برای رای دادن به موضوعی را مطرح کنند.

رای آوردن در حوزه های انتخابیه برای برخی افراد مهم است نه فعالیت تشکیلاتی

صفاری‌نطنزی در رابطه با اینکه آیا شفافیت آراء می تواند به فعالیت تشکیلاتی نمایندگان کمک کند یا خیر، افزود: به نظر می رسد تشکیلات احزاب باید زمینه فعالیت نمایندگان را پیش از رسیدن به قوه مقننه فراهم کند و راهکار این نیست که نمایندگان پس از ورود به مجلس شورای اسلامی عملکرد حزبی را در قالب فراکسیون یا غیره تجربه کنند.

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین نباید فراموش کرد که افراد در شهرستان ها و حوزه های انتخابیه بر اساس حزبی رای نمی آورد بلکه قومیت ها و سایر مولفه ها موثر هستند لذا مسئله رای آوردن نیز مهم محسوب می شود.

رفتار سیاسی نمایندگان برای شورای نگهبان مهم است نه آراء آنها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص دغدغه برخی از نمایندگان مبنی بر اینکه اگر آراء شفاف شود شاید در تایید صلاحیت دوره بعدی نیز اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: برآیند شفاف سازی تاثیری در نظر شورای نگهبان برای تایید صلاحیت نمایندگان نخواهد داشت بلکه به نظر می رسد رفتار سیاسی نمایندگان برای شورا مهم تلقی شود.