تذکر نمایندگان به ظریف

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (چهارشنبه ۱۴ شهریور۹۷) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

سید فرید موسوی نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار تسریع در تعیین تکلیف سفارت ایران در چین و معرفی و استقرار سفیر در سفارتخانه کشورمان در چین شد.

علی محمد شاعری نماینده مردم بهشهر در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار معرفی فوری وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی با توجه به شرایط اقتصادی کشور شد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد به اتفاق ۴ نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کردند که عدم مدیریت صحیح بورس کالا ازجمله تولید پتروشیمی و فولاد منجر به دلالی و افزایش چند برابری قیمت کالاها به هنگام عرضه به بازار شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر به اتفاق ۲ نفر دیگر از نمایندگان به وزیر امور خارجه ضرورت حمایت بیشتر از کارگران ایرانی شاغل در کشورهای حوزه خلیج‌فارس و دفاع از حق و حقوق آنها توسط نمایندگی‌های ایران را متذکر شدند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر به اتفاق ۲ نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کردند که ضروری است دستور فرمایید نسبت به اجرایی شدن افزایش حقوق مستمری بازنشستگان کارگری و مستمری‌بگیران برابر بند (ب) تبصره ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه اقدام شود.

سیده فاطمه حسینی و سهیلا جلودارزاه نمایندگان تهران به وزیر آموزش و پرورش درباره جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان و ضرورت نظارت مؤثر برای اجتناب از تکلیف والدین به پرداخت شهریه در مدارس دولتی تذکر دادند.