ما  اصلاح‌طلبان نمی‌خواهیم بیش از این برای روحانی هزینه بدهیم

عبدالرضا هاشم‌زایی گفت: اصلاح‌طلبان از رئیس‌جمهور سوالی نکردند.
وی با اشاره به نطق نمایندگان مجلس گفت: همه نمایندگان از آقای رئیس‌جمهور می‌خواهند که تیم اقتصادی تغییر کند و تیمی جدید با رویکردی دیگر وارد عرصه اقتصادی کشور شود که جسارت داشته باشند اما این کار انجام نمی‌شود، یعنی اگر آقای رئیس‌جمهور تیم اقتصادی خود را ترمیم کرده بود کار به اینجا نمی‌‌رسید که هر روز یک وزیر استیضاح شود.
هاشم‌زایی تصریح کرد: وقتی طی یک هفته ارزش پول ملی به نصف می‌رسد، آیا افکار عمومی از پارلمان که نماینده مردم هستند نمی‌خواهند عکس‌العمل داشته باشند؟ رئیس‌جمهور که حاضر نیست حرف گوش کند، نماینده‌ها هم ابزاری جز سوال و استیضاح در دست ندارد و نمی‌توانند دستور اجرایی بدهند. بالاخره وزرایی که به هر نحوی مدیریت‌شان از نظر مجلس ضعیف است استیضاح‌شان مطرح می‌شود و بعضا ممکن است برخی استیضاح‌ها از نظر سیاسی هم پررنگ باشد.
هاشم‌زایی در پاسخ به این مسئله که برخی معتقدند استیضاح پی‌درپی وزرا در راستای اهداف برخی گروه‌ها و افراد برای تحت فشار قرار دادن دولت است، اظهار کرد: آن گروه‌ها اینقدر قوی نیستند که بتوانند خط کلی را به مجلس بدهند، بالاخره باید زمینه‌ای باشد تا گروه‌هایی که این مسائل را تعقیب می‌کنند امکان عملیاتی کردن اهداف و نظراتشان وجود داشته باشد. وی با اشاره به جلسه سوال از رئیس‌جمهور گفت: اصلاح‌طلبان از رئیس‌جمهور سوال نکردند اما رای منفی به رئیس‌جمهور رای اصلاح‌طلبان بود. قانع نشدن صد و نود نفر نماینده شوخی نیست. اصلاح‌طلبان انتظار داشتند که آقای روحانی موانع را بگوید که به چه علت برجام شکست خورده است؟ آیا همه‌اش عوامل خارجی بود یا موانع داخلی هم بوده است؟ چرا وضعیت تعامل‌های بین‌المللی ما با کشور‌های منطقه به این شکل درآمده است.
هاشم‌زایی در پاسخ به این سوال که اگر این رویکرد رئیس‌جمهور همچنان ادامه داشته باشد این رابطه به کجا ختم خواهد شد؟ گفت: به جایی ختم نمی‌شود، بلکه در اینصورت ایشان رئیس‌جمهوری خواهد بود با مقبولیت پایین؛ اما اطلاح‌طلبان به اندازه کافی از روحانی حمایت کرده‌اند و نمی‌خواهند در افکار عمومی بیشتر از این هزینه بدهند.