ردیابی خون مظلومان اهوازی!

«محمد کاظم انبارلویی» کارشناس مسائل سیاسی، در یادداشتی نوشت:

مقام معظم رهبری در پیام خود به مناسبت شرارت تروریست ‌های آمریکایی فرمودند؛ "این جنایت، توطئه دولت‌ های دست‌ نشانده آمریکا در منطقه است." با همین بیان، می‌ شود خون به‌ ناحق ریخته مظلومان اهوازی را ردیابی کرد.

در اولین ساعات وقوع جنایت تروریستی در اهواز، عبدالخالق عبدالله، مشاور سیاسی ولیعهد امارات در واکنشی ابلهانه گفت:

۱- حمله به یک هدف نظامی، اقدام تروریستی نیست.

۲- انتقال نبرد به داخل ایران یک تصمیم علنی است و در آینده افزایش می‌یابد!

از این بیان هم یک سرنخ روشن از جنایت تروریستی در اهواز را می‌ توان بدون کمترین پژوهش به دست آورد.

گروهک جدایی‌ طلب و تروریستی الاحوازیه که در لندن و کپنهاک دفتر رسمی دارد و از حمایت عربستان و امارات برخوردار است، مسئولیت این جنایت ددمنشانه را پذیرفت و بیانیه رسمی در مورد این جنایت صادر کرد. یعقوب شوشتری در سایت این گروهک به عنوان سخنگو عکس‌ هایی دارد از سفر به تل‌ آویو و ریاض و حمایت بی‌ پرده آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی و برخی از شیوخ خلیج فارس را از این گروهک تروریستی واتاب می‌دهد.

اگر اعتراف مشاور سیاسی ولیعهد امارات مبنی بر به خاک و خون کشیدن کودکان، زنان و مردم بی ‌دفاع اهوازی را جدی بگیریم و آن را به تعبیر وی "انتقال نبرد به داخل ایران به عنوان یک تصمیم علنی" تلقی کنیم، همچنین قول وی را مبنی بر اینکه حمله به یک هدف نظامی (یعنی حمله به مردم بی‌ دفاع که برای تماشای یک رژه نظامی آمده ‌اند) را اقدام تروریستی ندانیم، از این پس رژه نظامی در کشور امارات و عربستان و برخی کشورهایی که از تروریست ‌ها حمایت می ‌کنند، یک هدف نظامی تلقی می ‌شود و آن را می ‌توان با موشک‌ های نقطه ‌زن به بهانه این حمله نظامی کور تروریستی، درهم کوبید.

به قرائت مشاور سیاسی ولیعهد امارات، از این پس بسیاری از هدف ‌های غیر نظامی را می‌ توان نظامی تلقی کرد و خدا می‌ داند با این قرائت چه بلایی سر امنیت در کشور عربستان و امارات خواهد آمد.

آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی می ‌خواستند تابستان داغی را برای ایرانیان به ارمغان بیاورند که نشد. با حادثه اهواز، شروع خوبی را برای نبردهای پاییز جبهه مقاومت در یمن، سوریه و... رقم زدند. ضمن اینکه ایران اسلامی با حادثه اهواز، حق مقابله به مثل را با تنبیه متجاوزان برای خود باید محفوظ بدارد.

مردم منتظرند سپاه انتقام خون بی‌ گناهان مظلوم اهوازی را از دولت‌ های دست‌ نشانده آمریکا در منطقه بگیرد. آنهایی که حمله به زنان و کودکان و مردم عادی را عملیات تروریستی نمی ‌دانند، باید طعم تلخ این تفسیر و تأ‌ویل از تروریسم را بچشند.

حادثه تروریستی اهواز این پیام را برای کسانی که به فکر نوامیس ملی نیستند و حضور مدافعان حرم را در عراق و سوریه زیر سؤال می ‌برند، داشت که؛ "حالا فهمیدید چرا مدافعان حرم در خارج از مرزها جنگیدند؟"

احضار سفرای هلند و دانمارک و کاردار موقت انگلیس به وزارت خارجه برای ردیابی خون مظلومان اهوازی، اقدامی درست و به موقع بود. همین کار باید برای نمایندگی ‌های امارات و عربستان صورت بگیرد و به آنها صریح گفته شود که منتظر اقدام مقابله به مثل ملت و دولت ایران باشند.