پلیس راه و وزارت نفت؛ مقصران حادثه تصادف تانکر

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وزارت نفت و پلیس راه در ارتباط با حادثه تصادف اتوبوس تهران - کرمان با تانکر حمل سوخت مسئول هستند، گفت: با توجه به افزایش این قبیل تصادفات، مجلس طرحی را ارائه خواهد داد که به موجب آن تردد تانکر‌های سوخت در ساعات شب کاملا ممنوع شود.
سید احسن علوی اظهار داشت: واقعیت این است که تانکر‌های حمل سوخت نباید از ساعت ۶ عصر به بعد در جاده‌ها تردد داشته باشند و این در حالی است که متاسفانه تاکنون در کشور شاهد چندین مورد تصادف‌های وحشتناک و آتش سوزی و فوت ده‌ها نفر بوده ایم.
وی با تاکید بر اینکه پلیس راه باید از ساعت ۶ عصر به بعد از تردد این تانکر‌ها در جاده‌ها جلوگیری کند، گفت: در ساعات شب اغلب رانندگان تانکر‌های حمل سوخت دچار خستگی و خواب آلودگی شدید می‌شوند که نتیجه آن وقوع چنین اتفاقات تلخ و تصادفات ناگواری است.
علوی با بیان اینکه حمل مواد سوختی قواعدی دارد، عنوان کرد: حتما باید خودروی دیگری از سمت جلو این تانکر‌ها را مشایعت کند، ولی متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد. ضمن اینکه این تانکر‌ها باید GPS داشته باشند که ظاهرا برخی از آن‌ها GPS دارند و برخی هم ندارند و اگر داشته باشند پلیس راه می‌تواند کنترل‌های لازم را انجام دهد. البته اگر پلیس راه مانع از تردد تانکر‌های حمل سوخت در ساعات شب شود، حتی نیازی به GPS وجود نخواهد داشت.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس در خصوص این موضوع که چه نهاد‌هایی مسئول حادثه تصادف اتوبوس مسافربری با تانکر حمل سوخت هستند، گفت: وزارت نفت عنوان می‌کند که این تانکر‌ها متعلق به بخش خصوصی هستند، اما با این وجود مسئولیت این حادثه تصادف متوجه وزارت نفت و پلیس راه است و باید نظارت فائقه‌ای داشته باشند.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه این کمیسیون حتما به این موضوع ورود خواهد کرد، اظهار داشت: به طور حتم طرحی را ارائه خواهیم داد که به موجب آن تردد تانکر‌های سوخت در ساعات شب و از ساعت ۶ عصر به بعد کاملا ممنوع شود.