انتقاد یک نماینده از نداشتن سفیر در "چین و هند"

قاسم احمدی‌لاشکی، نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی، امروز (سه‌شنبه سوم مهر)، در جلسه علنی پارلمان در نطق میان دستور با بیان اینکه دولت به تغییر وضع موجود علاقه ندارد،گفت: مردم می‌پرسند وضع اقتصادی کشور چرا اینگونه آشفته است و دولت چه می‌کند. دستگاه قضایی با فساد سیستمی در جامعه و با غارتگران بیت‌المال چه کرده است؟ آری می‌پرسند شما نمایندگان دربرگرداندن اعتماد عمومی مردم به دولت و نظام چه کرده‌اید؟

وی افزود: به ذهن می‌رسد که دولتمردان و تیم اقتصادی دولت، علاقه‌ای به تغییر وضع موجود ندارند، دولت در وسط بحران اقتصادی است، اما در چین و هند سفیر ندارد؛ البته وزیر اقتصاد و کار هم در دولت نیست.

نماینده مردم نوشهر در مجلس در همین راستا ادامه داد: البته وزیر صنعت هم نیم بند است، از طرفی قیمت دلارهم آنچنان بالا رفته است. مهر سال 96 قیمت دلار 3800 تومان و مهر سال 97 بیش از 16 هزار تومان است، یعنی رشد بیش از 400 درصدی در یک سال که قابل قبول نیست.

احمدی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رییس جمهور تیم اقتصادی شما نیاز به کار جهادی دارد، نیاز به نیروی جوان، انرژی و حرکت دارد. متاسفانه اوضاع موجود چنین نیست؛ چرا دولت نتوانست برخی وزرای ناکارآمد را کنار بگذارد و این کار رابه مجلس سپرده است.

وی افزود: ای کاش دولت می‌توانست با استخدام تعدادی نقاش که چهره‌های برخی وزرا را در آیینه نقاشی می‌کردند به آنان می‌فهماند که زمان زمامداری برخی وزرا در وزارتخانه‌ها به سر رسیده است. این همان کاری است که در انگلستان پس از آنکه چرچیل این کشور را از تلاطم جنگ عبور داد و حاضر نبود جای خود را به جوانان بدهد، نقاشی با تصویر وی آیینه به آن نشان داد که وقت رفتن است.

احمدی در بخش دیگری از نطق خود یادآور شد: مجلس شورای اسلامی قانون منع به کارگیری بازنشستگان را به تصویب رسانده است، تا آنها چهره خویش را در آیینه ببینند، اما عده‌ای به هر نحوی دنبال فرار از افتخار بازنشستگی هستند؛ یعنی به گوش می‌رسد درصدد مراجعه به متولیان یعنی بنیاد شهید و امور ایثاگران هستند تا شاید با افزایش درصد جانبازی بتوانند درجایگاه خویش بمانند تا افتخار بازنشستگی نصیب آنها نشود.

نماینده مردم نوشهر در مجلس خطاب به رئیس‌ بنیاد شهید گفت: مراقب باشید که البته دستگاه های نظارتی نیز باید مراقبت کنند، شنیده می‌شود در این روزها عده‌ای با نیت عدم شفافیت اموال و دارایی خویش به دنبال تغییرنام و نام خانوادگی خویش هستند؛ لذا ریاست سازمان ثبت  احوال باید در این خصوص هوشیار باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر می‌بینید امروز 15 میلیون پرونده در محاکم قضایی کشور وجود دارد، یعنی حداقل 30 میلیون نفر شاکی و متشاکی درگیرند، اگر اخلاق در جامعه رنگ باخته و رو به زوال است، همچنین دروغ، تهمت، غیبت و افترا روبه فزونی است، اگر فساد اداری و مالی روبه رشد بوده و دزدی‌های چند هزار میلیاردی را شاهدیم، ایراد کار کجاست؟

احمدی با بیان اینکه تمامی این مسائل به دلیل عدم توجه به آموزش و پرورش و به قشر معلم است، افزود: وقتی امروز شاهدیم کلاس‌های درس ما بیش از 40 نفر بوده و وقتی مدیر، معاون و مشاور را ملزم به تدریس می‌کنیم؛ وقتی معلم را به مثابه کارمند دیده و نه یک ناجی، این شرایط به وجود می‌آید.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: زمانی که نسبت به بدهی 14 هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش و شرایط معلمان بی‌تفاوتیم؛ یا اینکه توجهی به شرایط 65 درصد مدارس که تخریبی بوده و نیاز به مقاوم سازی دارد نمی‌شود، وضع همین است که خواهد بود.