یک نماینده: در حال حاضر ۶ نوع نرخ ارز داریم

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از وضعیت اقتصادی و تلاطم در بازار ارز، گفت: زمانی که قیمت کالا‌ها ثانیه‌ای تغییر می‌کند، این مسئله بیانگر نوعی کم‌کاری در دولت است.

وی با بیان اینکه نوسان قیمت‌ها نشان دهنده این است که دولت نقشه راهی ندارد، افزود: اگر دولت نقشه راهی دارد آن را به مجلس ارائه کنند. چرا وکلای ملت باید بی خبر باشند؟ دولت باید نقشه راهی برای برون رفت از این وضعیت تدوین کند و برای افکار عمومی و نمایندگان تشریح کند و همه بر اساس آن حرکت کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس با انتقاد از اینکه هر روز یک تصمیم گرفته می‌شود، گفت: قرار بود ارز تک نرخی شود اما در حال حاضر ارز چند نرخی شده، ارزی که در بودجه مشخص شده، ارز جهانگیری، نیما، سنا، گردشگری و نرخ آزاد.

حجت‌الاسلام سلیمی با بیان اینکه ما در حال حاضر 6 نوع نرخ ارز داریم، تاکید کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون چنین چیزی در کشور وجود نداشته و در هیچ کشوری هم چنین اتفاقی نیفتاده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه دولت با نمایندگان مجلس، نخبگان و کارشناسان اقتصادی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و شرایط فعلی مشورت نمی‌کند، گفت: آش آنقدر شور شده که داد اصلاح طلبان هم بلند شده است. چرا کار به اینجا رسیده، کسانی که دایه‌های این دولت بودند؛ آنها  هم صدایشان بلند شده است؟

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه دولت باید به مدیران جوان بها و میدان دهد، تصریح کرد: اثبات شده هر زمان که به جوانها بها و به آنها مسئولیت دادیم، توفیق بیشتری داشتیم اما سوالی که وجود دارد این است که چرا آقایان دست از پیرمردها بر نمی‌دارند.