انتقاد باهنر از تعلل دولت در انتخاب سفیر هند و چین

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز شنبه (۷ مهرماه) در نشست ماهیانه این حزب  عنوان کرد: حادثه تروریستی اهواز بر مسائل امنیتی داخلی تاثیر گذاشت و نشان داد که در این خصوص نگرانی‌هایی وجود دارد.

باهنر ضمن کم اهمیت خواندن حادثه تروریستی اهواز از نظر نظامی تصریح کرد: دستگاه امنیتی ما می‌تواند با دقت و توجه بیشتر به این مراسمات از وقوع این قبیل حوادث جلوگیری کند و با توجه به شرایط منطقه باید حوادثی مشابه به این را پیش بینی کرد تا تدابیر لازم اتخاذ شده و دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم البته دستگاه اطلاعاتی ما باید سیلی محکم به تروریست‌ها بزند و ضربه شست خود را نشان دهد.

وی با اشاره به جنگ سخت اقتصادی علیه کشورمان تصریح کرد: در یک ماه اخیر دشمنان با کار قوی رسانه‌ای و تبلیغاتی نتایج جنگ اقتصادی را بسیار گسترده‌تر نشان داده اند، در نتیجه ما باید برای مقابله با این جنگ سخت تدابیر و برنامه مشخص و مدون داشته باشیم تا مردم دچار سختی نشوند.

باهنر با اشاره به توصیه رهبر انقلاب برای همکاری تمام اقشار با دولت و عدم موازی کاری عنوان کرد: همه باید به دولت کمک کرده تا مشکلات به پایان برسد. نباید برخی بخش‌ها با دولت موازی کاری کنند، اما باقی دستگاه‌ها نیز نباید منفعل بوده و باید نقش خود را ایفا کنند.

وی با انتقاد از ضعف دولت در زمینه دیپلماسی و کارکرد بیان کرد: متاسفانه در چنین برهه حساس در کشور‌های هند و چین که از شرکای مهم ما هستند سفیر نداریم. دولت باید مسائلی از این دست را با برنامه‌های جدید و کارگشا مدیریت کرده تا بر بحران‌ها چیره شود.