کاهش نرخ ارز و سکه به FATF ربط دارد؟

محسن کوهکن  نماینده مردم لنجان در مجلس، درباره تحلیل‌هایی مبنی بر تأثیر FATF بر کاهش قیمت ارز و سکه، بیان کرد: کاهش نرخ ارز و سکه ربطی به FATF ندارد چراکه وضعیت رسیدگی به این موضوع با یکماه قبل هیچ فرقی نداشته و هنوز هم به تصویب نرسیده است.

وی افزود: اقدام دستگاه قضا مبنی بر تعیین اشد مجازات برای مفسدان اقتصادی تا حدود زیادی باعث شد که قیمت ارز و سکه به ثبات نزدیک شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: بزرگ شدن حباب نرخ ارز و سکه باعث شد تا نشست‌های موثری میان روسای سه قوه شکل بگیرد و تصمیمات سرنوشت سازی اتخاذ شود، می‌توان گفت که اکنون با تدبیر قوای سه‌گانه شمارش معکوس کاهش قیمت ارز شروع شده است.

کوهکن خاطرنشان کرد: با تدبیر مراجع ذی‌ربط قرار بر این شد تا عرضه و تقاضای ارز کنترل شود، به این صورت که صرافی‌ها دیگر از مردم ارز خریداری نکنند، لذا با ادامه این شرایط شاهد اتفاقات موثری در زمینه کنترل قیمت ارز خواهیم بود.

لازم به ذکر است سه شنبه گذشته بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی سریع و بدون اتلاف وقت، دو لایحه مرتبط با FATF را تصویب کردند و نرخ دلار افزایش یافت. دیروز هم جمعی از دانشجویان و نمایندگان مخالف با پیوستن ایران به این سازمان مقابل خانه ملت تجمع و مخالفت خود را اعلام کردند و پس از این امر قیمت ارز سقوط کرد.