حجت‌الاسلام رئیسی: سپاه و بسیج نقطه اقتدار ملت ایران هستند

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز در مراسم اجتماع باشکوه 36 هزار نفری بسیجیان که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به‌اینکه حضور جوانان برومند در این اجتماع عظیم درکنار حرم مطهر رضوی ، تلاشی برای ادامه راه شهدا، دشمن‌ستیزی و دشمن‌شناسی است؛ گفت: این اجتماع پیام‌هایی ازجمله شکست همیشگی دشمن در مقابل سپاه و مردم ایران، پیام امید برای ملت ایران و پیام یاس برای دشمنان دارد. 
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه این اجتماع پیامی برای همه مجاهدان مبنی بر اینکه در مسیری که انتخاب کرده‌ایم، هستیم و این مسیر را ادامه می دهیم، دارد؛ متذکر شد: در سال 57 با پیروزی انقلاب اسلامی ریشه حکومت 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی از بین رفت. 
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) به ما آموخت، با تکیه بر دو نکته از جمله توکل به‌خدا و اعتماد به‌نفس می‌توان با دشمن مقابله و ایستادگی کرد. 
رئیسی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) به‌ما آموختند که با ایمان به‌خدا می‌توان همه فعالیت‌ها از جمله حرکت علمی و جهادی را در جامعه نهادینه کرد؛ یادآور شد: دشمنان 8 سال با کشور ما جنگ سخت راه انداختند، اما به‌این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند در این مسیر موفق شوند و شکست خوردند. 
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به‌ایجاد جنگ نرم دشمن بعد از دفاع مقدس برای ایران؛ بیان کرد: آنها سعی کردند فرهنگ و تفکر خود را از طریق جنگ رسانه‌ای و نرم به‌جامعه ما منتقل کنند، اما ایستادگی جوانان بسیجی در مقابل دشمن، آنها را ناامید کرد.
وی افزود: نسل جوان و بسیجی امروز دشمن را درست شناختند و در مقابل آنها ایستادگی کردند، این روحیه بسیجی و دینی جوانان بسیجی و ملت ایران دشمن را به‌شدت ناامید کرده است. 
رئیسی ایمان را در پایداری و امیدافرینی را از جمله موارد مهم بر اقتدار ملت ایران دانست و اضافه کرد: توجه به‌دین و وجود مردم بابصیرت و آماده خطر کردن در مقابل دشمن از دیگر نکات مهم برای اقتدار ملت ایران است. 
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه استکبارشناسی در روحیه بسیجیان ازجمله مهم‌ترین نکاتی است که سبب اقتدار ملت ایران می‌شود؛ تصریح کرد: سپاه نقطه اقتدار ملت ایران است برای همین دشمن در حادثه تروریستی اهواز در 31 شهریور سعی کرد سپاه را هدف قرار دهد. 
وی با بیان اینکه اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون سخنان مقام معظم رهبری است؛ خاطرنشان کرد: پیشرفت در حوزه‌های علمی، تکنولوژی‌ها و انرژی هسته‌ای از جمله عوامل مهم اقتدار ملت ایران است، دشمن نمی‌خواهد جوانان بسیجی در این عرصه‌ها پیشرفت کنند. 
رئیسی با بیان اینکه بصیرت‌آفرینی و هشدار به‌موقع مردم نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ گفت: مقام معظم رهبری همواره تاکید داشتند، باید به‌جوانان اعتماد کرد. 
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مسؤولان بدانند کلید حل مشکلات جامعه در دست جوانان است؛ افزود: تحقق مردم‌سالاری دینی تنها میدان دادن در انتخابات نیست، بلکه میدان دادن به ‌بسیجیان و جوانان ایرانی در حوزه‌های سازندگی، جهادی و در همه عرصه‌ها است. 
وی بیان کرد: حرکت بسیجی همچنان حرکتی پویا در راستای حرکت انقلاب اسلامی است. 
رئیسی مدل بسیج و سازماندهی آن را الگوی مقاومت در کشورهای مختلف دانست و تصریح کرد: بانگ عدالت‌خواهی و مقاومت که رساترین حرکت است، امروز به‌برکت حرکت بسیجیان و ملت ایران اجرایی شده است. 
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه آنچه که امروز برای همه جوانان برومند و مسؤولان می‌تواند سرلوحه کار قرار بگیرد، نگاه به‌گذشته برای آینده است، باید به‌دنبال آنچه که دشمن است، بود تا بتوان جلوی دشمن را گرفت؛ متذکر شد: جنگ سخت و نرم دشمن جواب نداد، مردم باید بدانند جنگ فشار بر ملت ایران که توسط دشمن طراحی شده نیز جواب نمی‌دهد و دشمن در این عرصه نیز موفق نمی‌شود.