ترامپ: چین، ایران و همه می‌خواهند با ما توافق کنند
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که به طرح ادعاهای مبالغه‌آمیز و معمولاً غیرواقعی عادت دارد در مصاحبه‌ای که چهارشنبه منتشر شده ادعا کرده چین و ایران خواستار توافق با او هستند.

ترامپ در مصاحبه با مجله «نیویورک» (nymag.com) طبق روال معمول، با لحنی اغراق‌آمیز از دستاوردهای ادعایی دولتش سخت گفت: «جریان بسیار مثبتی در کاخ سفید وجود دارد. جریان بسیار مثبتی برای کشور ایجاد کرده‌ایم. کارمان را به نحو فوق‌العاده انجام می‌دهیم. عالی‌ترین اقتصاد در تاریخ کشورمان را داشته‌ایم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد: «آمارهای تولید شغل ما جزو بهترین‌ها است. در میان گروه‌های متعدد، ما عالی‌ترین ارقام شغلی را داریم. در زمینه تجارت، اتفاق‌هایی در حال وقوع هستند که منحصر به فردند. چین می‌خواهد توافق کند. به آنها گفتم هنوز آماده نیستید. ولی آنها می‌خواهند توافق کنند و زمانی ممکن است همین کار را انجام دهیم. ایران می‌خواهد توافق کند. همه‌شان می‌خواهند توافق کنند. اتفاقات فوق‌العاده‌ای در جریان است.»

ژست حمایت ترامپ از مذاکره با ایران در حالی است که او  ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا کشورش را توافق هسته‌ای برجام که محصول سال‌ها مذاکره بود خارج کرد.