امید اروپا به پایان دوران فشار ترامپ بر ایران

شهروز برزگر کلشانی، با اشاره به تأکید اروپایی ها بر حفظ برجام و کاهش تأثیر تحریم های آمریکا بر ایران، گفت: در جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی با سفرای کشورهای اتحادیه اروپا بر ضرورت تعهد این کشورها به حفظ برجام به خصوص کشورهایی که این معاهده را به امضا رساندند، تأکید شد و اروپایی ها نیز به آن اذعان داشتند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اروپایی ها باید به گونه ای روی اقدامات دیوانه‌وار ترامپ تأثیر بگذارند که ایران در معاملات بین المللی خود با مشکل مواجه نشود، اظهار داشت: سفرای کشورهای اروپایی بر این اعتقاد بودند که دوران فشار آمریکا به زودی تمام می شود و در نهایت تاریخ ثبت خواهد کرد که چه کشورهایی به تعهدات خود پایبند بوده اند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی کشوری نیست که با وضعیتی که ترامپ به وجود می آورد از بین برود چرا که ایران دارای تمدنی کهن بوده و با حکومتمردمسالاری دینی و قدرت ملی می تواند مشکلات پیش رو را برطرف کند.

برزگر کلشانی در ادامه برخی کشورها را دارای شناخت ناقصی از ایران دانست و افزود: نسخه پیچی های ترامپ برای ایران با شکست مواجه می شود و اروپایی ها نیز برای حفظ آبروی خود با ایران همراهی می کنند و در جلسه با کمیسیون امنیت ملی نیز بر تداوم این جلسات تأکید کردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه تصریح کرد: کشورهای اروپایی مکلف هستند شرکت های میانی و درجه دو خود را که با ایران ارتباط بیشتری دارند، حمایت کنند تا دچار مشکل نشوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایطی که جامعه جهانی علیه آمریکا است، قدرت چانه زنی دیپلماسی جمهوری اسلامی نیز افزایش یافته و حقانیت ما بیشتر مشخص می شود و با اندکی اراده می توان بر مشکلات فائق آمد.