کنار گذاشتن افشانی از شهرداری تا 24 آبان/ تغییرات در روزهای پایانی

گروه سیاسی- الهام فخاری درباره ماندن یا رفتن افشانی از شهرداری تهران گفته که شهرداران از جمله شهردار تهران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شود.
به گزارش افکارنیوز، این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز هم گزینه ای برای شهرداری در نظر گرفته نشده است.
این در حالی است که تقریبا نزدیک به یک ماه دیگر افشانی باید از شهرداری تهران و میز ریاست خود خداحافظی کند اما جالب است در این روزهای پایانی خود در شهرداری دست به تغییرات زد.

افشانی ابتدا محمدعلی کریمی، مشاور و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران را کنار گذاشت و پس از آن تیغ تغییرات او باعث شدحجت‌الله میرزایی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراها برکنار شود و سکینه اشرفی جایگزین وی شد.
نکته جالب اینکه بعد از کنار گذاشتن کریمی توسط افشانی، میرزایی در توئیتی انتقادی نوشت: قاعده مهم مدیریت حرفه‌ای و لازمه دموکراسی، دخالت ندادن روابط شخصی و خانوادگی در مواضع و تصمیمات سازمانی است. مسائل شهرداری نه در واکنش‌های هیجانی، نه فضای مجازی و نه در مجادلات احساسی- توئیتری، بلکه در گفت‌وگوی صادقانه، مستمر و چندجانبه همه ذی‌نفعان در فضایی آرام حل می‌شود.
اما کنار رفتن شهرداری که گزارش عملکرد خاصی نیز در زمان صدارتش ندارد گویای این مهم است که تغییر شهردار که به تبع معاونین و مدیران وی نیز تغییر می کند باعث شده طرح های مختلف در شهرداری ناقص مانده و آسیبی جدی به مردم تهران وارد شود.
سوال اول از مجموعه اعضای شورای شهر این است که چرا شهرداری را انتخاب نکردند که بازنشسته نباشد، قبل از افشانی هم نجفی که کار خاصی نکرده بود نیز به علت مشکلات جسمی از شهرداری کنار کشید.
اینکه هر روز یک شهردار بر مسند کلان شهر تهران بنشیند و پس از چندی از سمت خود کناره گیری کرده و یا مجبور به کنار رفتن شود باعث می شود دود آن به چشم مردم رود.
شهردار جدیدی که می آید دوباره از معاونین تا مدیران و حتی تا پایین ترین سطح را تغییر می دهد و همین مساله مشکل و معضل بزرگ تهران است.