عدم تحقق وعده‌های روحانی در حوزه زنان

 مریم دهقان دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا در میزگرد « جنبش دانشجویی و مطالبه جوان‌سازی اداره کشور» که برگزار شد، با اشاره به لزوم استفاده از جوانان مومن، متخصص و انقلاب در مدیریت کشور گفت: اگر الان به جوانان اعتماد نشود و جوانان ما در عرصه مدیریتی آموزش نبینند شاید در آینده نتوانند از پس اداره کشور بربیایند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که از بی توجهی به جوانگرایی در کشور به وجود می آید، تاکید کرد: مطمئناً اگر همین الان هم از جوانان در اداره کشور استفاده شود وضعیت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه بهتر خواهد شد. 

دهقان ضمن اشاره به توجه پیامبر اسلام (ص) به جوانان، تصریح کرد: اگر بر زمان صدر اسلام هم برگردیم می‌بینیم که پیامبر خدا(ص)، در میان همه یاران، جوان بیست و یک ساله‌اى به نام "عَتّاب بن اسید"، را براى فرمانداری مکه برگزید.

وی گفت:‌ جوانان در محیط‌های مختلف وقتی می‌بینند مسئولان بازنشسته و با سن و سال بالایی حضور دارند، انگیزه و انرژی از آنها گرفته خواهد شد و می‌توان گفت شاید یأس و ناامیدی که در برخی جوانان دیده می‌شود به همین دلیل باشد.

دهقان در ادامه با اشاره به مسئولیت پذیری جوانان تصریح کرد: جوانان امروز با اینکه دوران جنگ و انقلاب را ندیده‌اند در صحنه‌های مختلف حضور دارند و شاهد اثرگذاری آنها در حوزه‌های مختلف هستیم، لذا باید به جوانان اعتماد کرد و به آنها کار را سپرد.

این فعال دانشجویی در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه زنان نیمی از پیکره جامعه را تشکیل می‌دهند بی‌توجهی به مطالبات آنها می‌تواند نادیده گرفتن نیمی از توان و استعدادهای جوانان باشد.

وی گفت: همان‌طور که یک زن مسلمان می‌تواند زن و عفیف باشد در عین حال می‌تواند در متن و مرکز جامعه هم حضور داشته باشد و کار کند و نباید به این بخش از جامعه بی تفاوت بود. 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا ضمن یادآوری شعارهایی که زمان انتخابات در رابطه با بحث ورود زنان از سوی رئیس جمهور داده شد، گفت: علیرغم شعارهایی که دولت برای جلب رأی بانوان داد می بینیم آن چنان که باید از زنان در کابینه استفاده نشد و آقای روحانی هیچ کدام از بانوان را به عنوان وزیر در کابینه قرار نداد که ادامه این روند باعث سرخوردگی در بانوان خواهد شد.