رفع خلاءهای امنیتی مرزی به کمک نیروهای سپاه

سیدحسین نقوی حسینی، با یادآوری حادثه میرجاوه و خلاء‌های امنیت مرزی در کشور، گفت:با تلاش هایی که در سال های اخیر صورت گرفته به ویژه مسئولیت سپاه در حوزه مرزی شرق و جنوب شرق کشور به عهده گرفته بسیاری از خلاءهای امنیتی مرزی کشور برطرف شده است. ما توانستیم کنترل در محدوده مرزها را تکمیل کنیم.

نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حال حاضر ناامنی ها در خاک کشورهای پاکستان و افغانستان همان آن چیزی هستند که به ما ضربه می زند، در این شرایط ایران نمی تواند در خاک این کشورها با تروریست ها مبارزه کند، متاسفانه هسته های تروریستی در خاک پاکستان و افغانستان شکل گرفته و با برنامه ریزی با حوزه نفوذ یا جاسوسی یا شبیخون به ما ضربه می زنند و مجدد به خاک این کشورها فرار می کنند.

                    

وی با یادآوری ربوده شدن مرزبانان میرجاوه، افزود: وزیر امور خارجه و وزیر کشور و سایرین مقامات امنیتی با مسئولان پاکستان تماس داشتند و نسبت به اقدام اخیر گروهک جیش الظلم در میرجاوه اعتراض کردند، این اقدامات جهت رفع ناامنی در خاک پاکستان بوده و طرف مقابل باید نسبت به تامین امنیت مرزی اقدام کنند.

لزوم افزایش مذا کرات و قراردادهای دو جانبه جهت تامین امنیت مرزی

نقوی حسینی یادآور شد: مذاکرات سیاسی بین ایران و همسایگان مرزی باید افزایش و توافقات دو جانبه منعقد شود به نوعی که طرف های مقابل در چنین شرایطی با ربوده شدن مرزبانان ایرانی، مسئولیت بپذیرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: طبق کنوانسیون های بین المللی اگر تهدیدی از طرف خاک کشور همسایه علیه کشور دیگر صورت بگیرد و کشور همسایه قادر به کنترل امنیت نباشد، کشور آسیب دیده مجاز به حمله و سرکوب ناامنی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورا ی اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی اما انتظار دارد کشورهای دوست و همسایه چون پاکستان و افغانستان نسبت به تامین امنیت مرزهای مشترک با ایران ورود جدی و اجازه رشد گروهک های تروریستی در خاک خود را ندهد.