تثبیت و جلوگیری از نوسانات قیمت‌ها در اولویت است

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت ظهر امروز در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند نظارت‌ها تاثیری بر کنترل قیمت‌ها ندارد، حال برای اینکه نظر مردم جلب شود چه برنامه‌هایی دارید؟، گفت: یکی از اولویت‌های ما تثبیت قیمت‌ها و جلوگیری از نوسانات قیمت است.بنده یک کارگروه کارشناسی تعیین کردم که در فرایند تولید بررسی‌هایش لازم است انجام شود. از تامین کالا تا زمانی که کالا به دست مصرف‌کننده می‌رسد همه موارد بررسی می‌شود و موانع را برطرف خواهیم کرد. 

وزیر صنعت در پاسخ به این پرسش که آیا در زمینه قیمت گذاری خودرو تجدید نظر خواهد شد، گفت‌: تصمیم جدیدی در این زمینه  نگرفته نشده است.

وی با اشاره به بخش وارداتی کالا گفت: در این بخش مثل کالاهای اساسی هم دولت ارز را تامین کرده و هم ذخیره‌سازی‌های لازم انجام و تمهیدات اندیشیده شده است.

رحمانی با اشاره به وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: خودروسازی یکی از صنایع عمده ما است، یک کارگروه تخصصی تعیین کردم و تاکید داریم و سعی می‌کنیم با حل مشکلات این حوزه در امر ثبت‌نام و تولید و... با تلاش همکاران ما و خود خودروسازان و با پیگیری‌های بنده حقوق مردم پرداخت شود.

رحمانی خاطر نشان کرد: کالاهایی که دولت آنها را در گروه یک قرار داده است نوسانات کمی داشته‌اند. بخشی از کالاهای عمومی غیر اساسی نوساناتی داشتند که تاکید رییس جمهور این است که سعی کنیم این نوسانات را کم کنیم. من هم به همکارانم گفته‌ام که در حوزه این کالاها تمهیداتی داشته باشند تا از نوسان قیمت آنها جلوگیری کرده و مردم هم بتوانند به قیمت این کالاها دسترسی روزانه داشته باشند. برای واردات کالاهای اساسی مشکلی نداریم. دولت ارز این کالاها را تامین کرده است و در حد کافی ذخیره سازی داریم.