واکنش‌ها به توئیت ترامپ درباره تحریم‌های ایران

 پیامی که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با الهام از یکی جملات سریال «بازی تاج و تخت» برای بازگشت تحریم‌های ایران منتشر کرد با واکنش‌های گسترده در میان کاربران فضای مجازی رو به رو شد.

ترامپ روز جمعه، پس از آنکه مقام‌های دولتش اعلام کردند دومین بسته تحریم‌ها علیه ایران از روز دوشنبه بازخواهند گشت عکسی از خودش منتشر کرد که روی آن نوشته شده بود: «تحریم‌ها در راهند.» جمله ترامپ، اشاره‌ای بود به مضمون «زمستان در راه است» در سریال «بازی تاج و تخت».

 توئیت ترامپ هم با اعتراض و هم با سخره کاربران مواجه شده است. در زیر برخی از پیام‌های کاربران، همراه با توضیحات آنها آورده شده‌اند. 

یکی از کاربران، با کنار هم قرار دادن این دو عکس، نوشته ترامپ فکر می‌کند داخل شوی تلویزیونی است. 

این کاربر عکسی از ترامپ با این پیام منتشر کرده: «اثبات اینکه پول نمی‌تواند اخلاقیات، طبقه اجتماعی، احترام، شرافت، وجدان، شخصیت و اعتماد بخرد.»

شمار بسیاری زیادی از کاربران، عکس بالا را منتشر کرده‌اند که روی آن نوشته شده است: «مولر در راه است» که اشاره‌ای است به تحقیقات «رابرت مولر»، دادستان ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در حمایت از دونالد ترامپ. 

«جان شوارز»، تحلیلگر و خبرنگار سایت افشاگر «اینترسپت» نوشته است: «انتخاب عجیب [ترامپ]؛ چون در بازی تاج و تخت وقتی که گفته می‌شود "زمستان در راه است"، منظور از زمستان، چیزهای بسیار بدی است که ایجادکننده آن، نیروهای کاملاً شیطانی هستند.»

شرکت HBO تهیه کننده سریال «بازی تخت و تاج» نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از این پیام توییتری آگاه نبودیم و ترجیح می‌دهیم علامت انحصاری ما برای مقاصد سیاسی مورد سوء استفاده قرار نگیرد.»   

«ریچارد نفیو»، معاون اسبق وزیر خارجه آمریکا که یکی از اعضای مذاکره‌کننده این کشور با ایران بود هم به توئیت ترامپ اعتراض کرد. 

وی نوشت: «این موضوع واقعا مشمئز کننده است. من برای مدتی به طور مستقیم مسئول تحریم های ایالات متحده علیه ایران بودم. من به توسعه، طراحی و کاربرد آنها افتخار می کنم. اما از آن لذت نمی برم. انجام چنین کاری غم انگیز و تاسف آور است و هزینه های انسانی بسیار جدی در پی دارد. لطفا این را جدی بگیرید.»