قیاس مذاکرات منطقه‌ای ایران و اروپا با برجام صحیح نیست

مرتضی صفاری نطنزی ، در خصوص مذاکره ایران با کشورهای اروپایی در خصوص مسائل منطقه، اظهار داشت: قبلا نیز اعلام شده بود که در رابطه با مشکلات یمن ایران آماده گفت‌وگو است و صحبت‌هایی نیز انجام شده بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شروع مذاکرات بین ایران و اروپا مربوط به حل بحران یمن است، بیان کرد: حل مشکلات فراوانی که اکنون در یمن رخ داده، برای جمهوری اسلامی ایران اولویت دارد زیرا باید هرچه سریعتر به کشتار مردم یمن خاتمه داده شود.

وی با اشاره به اینکه احتمالا بخشی از مذاکرات بین ایران و اروپا مربوط به حضور ایران در مبارزه با تروریسم و حضور ایران در سوریه است، افزود: در واقع این مسائل از جمله موضوعاتی هستند که ایران برای مذاکره با اروپایی‌ها اعلام آمادگی کرده‌ است.

قیاس مذاکرات منطقه‌ای ایران و اروپا با برجام صحیح نیست

صفاری نطنزی با بیان اینکه اگر مخالفان بخواهند مذاکرات منطقه‌ای بین ایران و اروپا را با برجام مقایسه کنند، قیاس صحیحی نیست، ادامه داد: اکنون ایران و اروپا همکاری متقابلی برای حفظ برجام دارند و مذاکرات منطقه‌ای ایران و اروپا نیز در راستای حل مشکلات یمن است که تازگی هم ندارد.

موضوعات مذاکرات ایران و اروپا کدام است؟

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون می‌توانیم به صورت جدی در مذاکرات منطقه‌ای با اروپایی‌ها حضور داشته باشیم، گفت: موضوعاتی مانند مبارزه با قاچاق ، مبارزه با تروریسم و مبارزه با ترانزیت مواد مخدر از جمله موضوعاتی هستند که بین ایران و اروپا همواره انجام شده است.

وی افزود: موضوعی که اکنون در مسائل روز منطقه برای ایران اهمیت دارد، حل مشکلات یمن و جلوگیری از کشتار مردم بی‌‍گناه این کشور است.

صفاری نطنزی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند است با اروپایی‌ها در زمینه کاهش مشکلات یمن و جلوگیری از کشتار مردم این کشور گفت‌وگو کند، متقابلا اروپایی‌ها نیز باید تلاش کنند تا موضوع یمن سامان یابد.

همکاری‌های بین ایران و اروپا منجر به انزوای آمریکا می‌شود

رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همکاری‌های بین ایران و اروپا منجر به انزوای آمریکا می‌شود، گفت: از جمله مضادیق همکاری بین ایران و اروپا، مذاکره برای ادامه برجام و حل مسائل منطقه‌ای است.

سیاست‌های واشنگتن آمریکا را در جهان منزوی کرده است

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا به دلیل رفتار غلطی که داشته در چندسال اخیر به انزوای خود دامن زده و نهایتا آمریکا از معادلات منطقه حذف می‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران به دیپلماسی عمومی نیز بسیار جالب توجه است، گفت: انتشار چنین مقالاتی در رسانه‌های پر مخاطب از جمله ابزارهای دیپلماسی هستند که به خوبی از سوی دستگاه دیپلماسی ایران به کار گرفته شده تا افکار عمومی جهان را از سیاست‌های ایران آگاه کند.