اجرا نشدن همسان سازی حقوق بازنشستگان اعتراض همیشگی بازنشستگان/بی توجهی دولت به پرداخت حق سازمان تامین اجتماعی

گروه سیاسی- حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به مشکلات بیمه شدگان تامین اجتماعی و سهم کارفرما در پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی، گفت: تامین اجتماعی سازمانی است که درآمدهای مختلفی دارد. هم از کارفرما پول می گیرد و هم از کارگران. از طرف دیگر دولت هم باید به این سازمان بودجه دهد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی باید حقوق و درمان نیروهای خود را تامین کند، افزود: متاسفانه دولت حق این سازمان را پرداخت نمی کند و یکی از بدهکاران سنگین به این سازمان، دولت است که بدهیهای خود را پرداخت نکرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نتایج بد حاصله از بدهیهای دولت به این سازمان، تصریح کرد: یکی از اولین نتایج بد این اقدام دولت، اجرا نشدن تعهدات سازمان تامین اجتماعی بخصوص برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان و کارگران بازنشسته اش، است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی تاکید کرد: مسئولین این سازمان می گویند اگر دولت بدهیهای خود به سازمان را پرداخت کند، ما تعهدات خود را اجرا می کنیم.

وی گفت: اجرا نشدن تعهدات سازمان موجب تبعیض در بین کارکنان بازنشسته و حقوق بگیران فعلی سازمان و در نتیجه نارضایتی شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از جریمه کارفرما از سوی سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت نکردن به موقع حق بیمه گفت: اگر کارفرما که تعدادی کارگر دارد، نتوانند حق بیمه کارگران را به موقع پرداخت کند و مبلغ بیمه را با تاخیر پرداخت کند، بلافاصله جریمه می شوند و دفترچه های کارگران مهر نمی شود اما دولت که ماهها و حتی چند سال حق سازمان را نمی دهد، هیچ وقت جریمه نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی با بیان اینکه ما شاهد ضایع شدن حق و حقوق کارگران هستیم، افزود: مجلس و بخصوص کمیسیون اجتماعی مجلس باید بطور جدی به این موضوع ورود کند و حق و حقوق ضایع شده کارگران را احیا کند.

وی با اشاره به اعتراضات کارگران به عملکرد مسئولین دولت و سازمان مذکور افزود: هر وقت در حوزه انتخابیه جلسه ای با مردم داریم یکی از اعتراضات سنگین به نمایندگان همین رفتارهای نادرست سازمان تامین اجتماعی و اجرا نشدن همسان سازی حقوق بازنشستگان است.