هشدار مقامات ایرانی درباره فعالیت بنگاه‌های فارسی زبان در انگلیس

محمدجواد جمالی نوبندگانی در توضیح آثار سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران، گفت: سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران چند موضوع را می‌تواند در نظر گیرد؛ از سویی بحث برجام است. انگلیس به عنوان یکی از طرف‌های امضا کننده باید در جریان نظرات ایران به دلیل خروج آمریکا از این توافق قرار گیرد.

برقراری کانال ارتباطی بین ایران و انگلیس در ارسال مواضع ما به آمریکا موثر است

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر انگلیس نزدیک‌ترین متحد آمریکا در اروپا است لذا برقراری کانال ارتباطی بین ایران و انگلیس در ارسال پیام و موضع جمهوری اسلامی به آمریکا می‌تواند موثر باشد.

انگلیس به دنبال آتش بس در یمن و حل بحران سوریه از طریق مذاکرات با ایران

وی افزود: هم‌اکنون جامعه بین الملل به این نتیجه رسیده که آتش بس در یمن برقرار و مشکلات مردم یمن از طریق گفت و گو حل شود، انگلیس از این رو به طرح موضوع با جمهوری اسلامی پرداخته تا بتوان موضوعات منطقه‌ای چون یمن یا حتی سوریه سریعتر حل و فصل شود. علاوه بر این انگلیس به دنبال تدوین قانون اساسی سوریه است و می‌داند که ایران نقش موثری در این کشور دارد.

هشدار مقامات ایرانی به وزیر خارجه انگلیس درباره فعالیت ضد ایرانی بنگاه‌های فارسی زبان

جمالی نوبندگانی در ادامه به روابط دو جانبه بین ایران و انگلیس اشاره کرد و گفت: روابط دو جانبه بین ایران و انگلیس گرم و صمیمی نیست و متاسفانه اکثر بنگاه‌های فارسی زبان که علیه جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کنند، از انگلستان تغذیه می‌شود از این رو آقای شمعخانی در دیدار خود با وزیر خارجه انگلیس به این موضوع اشاره کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این بنگاه‌ها از برخی اقدامات تروریستی در ایران به شکل جانبدارانه حمایت کردند بنابراین در دیدارها لازم بود تا موضوع مطرح و گفت‌وگوی جدی صورت گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب جرمی هانت در مدت اخیر، گفت: با وجود مشکلاتی که در کابینه انگلیس پیش آمده وزیر خارجه قطعا اینقدر ضروری می‌دانسته که سفر به تهران را در این شرایط به تعویق ننداخته و به تهران سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس روز گذشته در رأس یک هیأت سیاسی و به منظور انجام سفری یک روزه وارد تهران شد و با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود و برخی از مقامات کشورمان از جمله علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ملاقات کرد.