آزادی فلسطین تنها با وحدت محقق می شود

 این نشست با حضور نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان، عدنان منصور وزیر امور خارجه سابق لبنان، اکرم کعبی، دبیر کل نجوا و عاصف محسنی عالم برجسته افغانستان، خالد قدومی نماینده خالد قدومی نماینده جهاد اسلامی در ایران و برخی از شخصیت‌ها و نخبگان جهان و ایران صبح امروز در هتل آزادی تهران برگزار شد.

محمد محقق معاون دوم اجرایی افغانستان در این نشست گفت: سخنرانی برای اسلام می‌تواند عامل مهمی برای جهت دهی به دین اسلام باشد.

محقق ادامه داد: در حال حاضر بیداری اسلامی به یک موضوع مهم برای جهان اسلام تبدیل شده است و به همین دلیل هم باید بر شرایط حساسی که در حال حاضر در  جهان مطرح است، تمرکز کنیم.

وی افزود: یکی از موضوعات اصلی در شرایط فعلی ، تجدید صف آرایی در منطقه است، چراکه شاهد هستیم که صف آرایی‌ها سرنوشت مسلمانان را به بیراهه می‌برد.

معاون دوم اجرایی افغانستان تصریح کرد: در یک سال اخیر روند صف آرایی تغییر کرد و روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی به سمت عادی سازی پیش رفت در این میان کشور‌های عربی، رژیم صهیونیستی را جایگزین کشور‌های اسلامی کردند که این امر جای تامل دارد.

در ادامه رئیس مجلس اعلای الجزایر هم با تاکید براینکه موضع الجزایر بسیار روشن و صریح است، افزود: نکته مهم در اینجاست که آمریکا و اسرائیل به همراه برخی کشور‌های عربی علیه جهان اسلام توطئه می‌کنند، اما نباید همه کشور‌های عربی را در شمار همراهان واشنگتن و اسرائیل دانست.

وی همچنین تاکید کرد: بیداری اسلامی برای آزادی قدس به راه افتاده است و تا زمانی که بین کشورهای اسلامی چند دستگی باشد، نمی‌توانیم به نتیجه‌ مطلبوبی دستیابیم؛ لذا آزادی فلسطین تنها با وحدت کشورهای اسلامی محقق خواهد شد.