نگاهی بر پرونده قطور تنبیه تروریست‌ها توسط سپاه

با پیروزی انقلاب اسلامی و کوتاه شدن دست آمریکا از ایران و همچنین رویکرد کشورمان در برابر اشغالگران صهیونیست و حمایت از ملت مسلمان تحت اشغال فلسطین، جمهوری اسلامی ایران همواره مورد کینه استکبار و ایادی آنان در منطقه بوده که علاوه بر مواجهه های سیاسی و اقتصادی (تحریم ها)، هر از گاهی با عملیات های غیر انسانی تروریستی و شهید و زخمی کردن مردم در صدد عقده گشایی هستند.کمتر از سه ماه بعد از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز که به شهید و زخمی شدن شماری از شهروندان از جمله زنان، کودکان و نظامیان حاضر در رژه شد، اقدامی که از سوی شمار زیادی از کشورهای جهان محکوم شد، حالا این بار دست ایادی دشمنان در چاربهار به خون پاک ملت این مرز و بوم آغشته شده است.

ساعت حدود 10 روز پنجشنبه (15 آذر ماه 1397) یک تروریست سوار بر خودروی وانت بمب گذاری شده قصد ورود به مقر ستاد فرماندهی انتظامی چابهار واقع در بلوار شهید ریگی را داشت که با مقابله نیروهای انتظامی مستقر در دژبانی، از ورود به این مقر ناکام ماند و در اقدامی انتحاری خود را منفجر کرد که به شهات دو تن از نظامیان و زخمی شدن 42 نفر از شهروندان عادی از جمله دو نظامی شد.

به دنبال حمله تروریستی اخیر و شهید و زخمی شدن شهروندان، مقامات کشورمان همچون گذشته به تروریست ها و اربابان آنان هشدار دادند که اقدامات کور آنان بی پاسخ نخواهد ماند.

در همین خصوص "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به حمله تروریستی در شهر "چابهار"، با اشاره به سابقه بازداشت تروریست‌هایی که از امارات عربی متحده راهی ایران بوده‌اند، گفت ایران تروریست‌ها و اربابان آن‌ها را به سزای عملشان می‌رساند.

ظریف در توییتی خاطرنشان کرد "تروریست‌های مورد حمایت خارجی، افراد بی‌گناه را در چابهار کشتند و زخمی کردند. همانطور که در گذشته هم به صراحت گفته‌ایم، چنین جنایاتی بی‌مجازات باقی نخواهد ماند: در سال ۲۰۱۰ سرویس‌های امنیتی ما افراط‌گرایانی را که از امارات می‌آمدند، ردیابی و بازداشت کردند." ظریف سپس به عاملان این حمله تروریستی هشدار داد که "حرفم را به خاطر داشته باشید: ایران تروریست‌ها و اربابان آن‌ها را به سزای عملشان می‌رساند."حملات کور تروریستی در حالی علیه کشورمان افزایش یافته که پیش از این مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها به حامیان تروریست ها درمنطقه که با فریبکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی در صدد اقدامات ضد امنیتی در داخل ایران هستند، هشدار داده اند.

درست هفت روز قبل از اقدام تروریستی در چابهار نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد روز جمعه (9 آذر ماه 1397) با ارسال نامه ای به شورای امنیت اعلام کرد سعودی ها در حال برنامه ریزی برای اقدامات مخرب امنیتی و اقتصادی علیه ایران هستند که لازم است جامعه جهانی با آن برخورد کند.

در این نامه که به امضای اسحاق آل حبیب سفیر ایران به رئیس شورای امنیت و دبیرکل این سازمان ارسال شد، اعلام شد مستندات کافی موجود ثابت می کند که عربستان در حال برنامه ریزی جهت انجام اقدامات مخرب امنیتی و اقتصادی در ایران است.

در این رابطه به اظهارات مقامات سعودی برای کشاندن درگیری به داخل ایران نیز اشاره و از حمایت رژیم سعودی از برخی گروه های تروریستی برای ارتکاب اینگونه اقدامات در داخل ایران، به عنوان نمونه بارز رفتار مخرب آن کشور یاد شده است.

در این نامه همچنین، به اطلاعاتی نیز که به صورت آشکار در مورد برنامه های سعودی برای ایجاد تخریب در اقتصاد ایران و نیز ترور مقامات ایرانی با اجیر کردن تروریست ها منتشر شده، اشاره و آمده است اینها بخشی از اقدامات بزرگتر سعودی برای ایجاد بی ثباتی در کشورهای منطقه است که جهان باید در مقابل آن ایستادگی کند.

حالا به دنبال اقدام تروریستی روز پنجشنبه (15 آذر ماه 1397) در چابهار، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه در خصوص عملیات تروریستی چابهار گفت: گروهک های تروریستی عمدتا با سرویس های امنیتی بیگانه مانند کشور عربستان مرتبط هستند و همواره سعی دارند ناامنی هایی را در مناطق مرزی ما ایجاد کنند.عوامل پشتیبان حمله تروریستی چابهار به شدت تنبیه می شوند.

همچنین بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه نیز خاطرنشان کرد، "تروریست های رشد یافته در دامان برخی کشورها و کانون های مروج خشونت و افراط گرایی در منطقه، امروز دست به عملیات شرورانه و ضد بشری دیگری در منطقه اقتصادی چابهار زدند تا با القای ناامنی، بر توسعه اقتصادی که با همکاری کشورهای منطقه در جریان است و در جهت رونق اقتصادی و ثبات و امنیت در مرزهای شرقی کشور تلاش می نماید، لطمه وارد کنند. وی تاکید کرد: قطعا خشونت ورزان و مرگ طلبان تحت فرمان کانون های شناخته شده، در هر جا که باشند بزودی تاوان سختی برای ارتکاب این جنایت خواهند پرداخت."

نگاهی بر پرونده قطور تنبیه تروریست‌ها توسط سپاه/ چه سرنوشتی در انتظار عاملان اصلی حادثه چابهار است؟

وعده پاسخ به جنایتکارانی که علیه ملت ایران دست به ترور و اقدامات شرورانه می زنند، بی شک وعده ای لفظی و شعاری نیست. تیرماه 1397 به دنبال اقدام تروریست‌ها در حمله به پاسگاه مرزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه واقع در روستایی در منطقه مریوان در استان کردستان و متعاقباً انفجار زاغه مهمات و شهادت 10 تن از نیروها، یگان موشکی سپاه که وعده مقابله با تروریست ها را داده بود، کمتر از دو ماه در روز شنبه 17 شهریور ماه 1397 با حمله موشکی به جلسه سران تروریست ها در مقر آنان در کردستان عراق ضربه مهلکی به آنان وارد کرد.

پس از این حمله، سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه ای از شلیک 7 موشک به محل جلسه سران یکی از گروه های تروریستی خبر داد و تاکید کرد که تکرار شرارت از سوی تروریست‌های اجیر شده دشمنان، با پاسخ‌های سخت و کوبنده‌ تری مواجه خواهد شد.

به دنبال عملیات موشکی دقیق سپاه که علیه مقر تروریست‌ها در کردستان عراق انجام و از موشک‌های نوع "فاتح" استفاده شد، رسانه صهیونیستی "جروزالم پست" در تحلیلی این اقدام را پیام ایران به آمریکا، آل سعود و تل آویو برشمرد. این روزنامه صهیونیستی با استفاده از عبارات "حملات دقیق و بی‌سابقه" در توصیف حمله موشکی ایران نوشت: حمله موشکی سپاه پاسداران به تروریست‌ها پیامی به واشنگتن و تل‌آویو و نمایش توانایی عملیاتی سپاه در مرزها و منطقه است.

پس از این ماجرا و با فروکش کردن حملات تروریستی در غرب کشور، این بار دشمنان با اجیرکردن تروریست ها در صدد جنایتی دیگر در جنوب کشورمان برآمدند و با حمله تروریستی 31 شهریور ماه 1397 به رژه نیروهای مسلح درهفته دفاع مقدس و شهید و مجروح کردن شماری از زنان، کودکان و نظامیان رژه رونده در اهواز، مقامات کشورمان وعده انتقام و گوشمالی سخت را به عاملان تروریستی این حادثه و کشورهای حامی آنان دادند.

این بار نیز بالاخره موعد انتقام سخت از تروریست ها و زهر چشم از کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای حامی آنها فرار رسید و در کمتر از 10 روز در صبح دم دوشنبه 9 مهرماه 1397 غرش موشک های سپاه خواب صبحگاهی را از چشمان تروریست های تجزیه طلب "الاحوازیه" که در نزدیکی پایگاه آمریکا در سوریه لانه کرده بودند، ربود.

در عملیات موشکی و پهپادی سپاه علیه تروریست های حادثه اهواز، که با نام "ضربت محرم" و با رمز مقدس" یا حسین( ع)" انجام شد ، تعداد 6 فروند موشک بالستیک میان برد از پایگاه های موشکی نیروی هوا فضای سپاه در غرب کشور شلیک شد و تروریست ها از فاصله 570 کیلومتری هدف ضربات مهلک و مرگبار قرار گرفتند. پس از حملات موشکی متعاقبا 7 فروند پهپاد رزمی این نیرو مواضع و مقرهای تجمع و پشتیبانی تروریست های مزدور استکباررا بمباران کردند.

پس از حادثه تروریستی اهواز، این بار تروریست ها در حالی در جنوب شرقی ایران و در شهرستان چابهار استان سیسیتان و بلوچستان دست به اقدام کور و ضد بشری انتحاری و تروریستی زده اند که با وعده مجازات از سوی مقامات کشورمان مواجه شده اند به طوری که وزیر خارجه کشورمان در توییتی معنادار نوشت: "حرفم را به خاطر داشته باشید: ایران تروریست‌ها و اربابان آن‌ها را به سزای عملشان می‌رساند."

با توجه به نامه نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به شورای امنیت که هفت روز قبل از اقدام تروریستی چابهار صورت گرفت، وهشدار مقامات کشورمان پس از این اقدام تروریستی مبنی بر این که "ایران تروریست‌ها و اربابان آن‌ها را به سزای عملشان می‌رساند"، "عوامل پشتیبان حمله تروریستی چابهار به شدت تنبیه می شوند" و "خشونت ورزان و مرگ طلبان تحت فرمان کانون های شناخته شده، بزودی تاوان سختی برای ارتکاب این جنایت خواهند پرداخت" به نظر می رسد که این بار نیز تروریست ها و ایادی آنان باید گوش به زنگ پس دادن تاوانی سخت و دریافت مکافات عملشان باشند.