لایحه بودجه 98، پاسخگوی توقعات حداقلی نیست

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، درباره  نشست مدیران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در خصوص بررسی مشکلات و اعتبارات حوزه کارگری ایمنی و فنی حرفه‌ای اظهار داشت: این جلسه در ارتباط با پیشنهادات ارائه شده در بخش‌های مختلف حوزه کارگری شامل صندوق بازنشستگی، کشاورزان، روستاییان، عشایر و سایر بخش‌های کارگری بود که با ارائه این پیشنهادات بتوانیم در مجلس اصلاحاتی را در لایحه بودجه در قالب پیشنهاد ارائه دهیم و مشکلاتشان را پیگیری کنیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز دستگاه‌های مختلف در جهت تأمین و انجام مأموریت‌های خود انتظاراتی دارند که به‌حق است.

وی افزود: برای مثال اگر در حوزه بازنشستگان کشوری، یا بازنشستگان تأمین اجتماعی تکالیفی در قانون پیش‌بینی شده و اعتبارات لازم در این حوزه‌ها را پیش‌بینی نکردند، به‌ این معناست که به‌آن‌ها، با وجود مأموریتی که دارند اجازه انجام وظایف را نمی‌دهیم.

پژمان‌فر ادامه داد: عدم پیش‌بینی کامل اعتبارات همین معنا را دارد، بنابراین این دستگاه‌ها در این خصوص نگرانی‌هایی داشتند که به‌حق است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در لایحه بودجه 98 مشکلاتی وجود دارد که منجر به‌این می‌شود که نتوانیم پاسخگوی مردم باشیم و توقعات حداقلی آنان را برآورده کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه بین وعده‌های داده شده، وظایف قانونی و آنچه که اجرا می‌شود تفاوت زیادی وجود دارد که موجب رنجش و ناراحتی مردم می‌شود.

پژمان‌فر ادامه داد: هنگامی که رئیس جمهور مسائلی را به‌مردم اعلام می‌کند و در سیاست‌ها و برنامه‌های دولت و بودجه سال 98 یا سال‌های پیش وعده‌هایی می‌دهد اما محقق نمی‌شود موجب نارضایتی و نگرانی افراد می‌شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس توانایی و اراده اینکه در مسائل بودجه و لایحه دولت دستکاری کند را ندارد، زیرا در این موضوع معذوریت‌ها و محدودیت‌هایی وجود دارد، اما سعی مجلس بر این است که حداقل تغییرات را در لایحه بودجه پیش‌بینی کند و دستکاری در این حوزه نداشته باشد.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی نکردن وعده‌ها در بودجه و معذوریت مجلس برای تغییرات، منجر به‌ناراضی شدن مردم به‌دست خودمان شده است و همچنین آنان را از حقوق خودشان محروم می‌کنیم.

پژمان‌فر یادآور شد: این‌ها مشکلاتی است که باید به‌آن‌ها توجه شود، بنابراین در این جلسه مطرح شد و امید است که بتوانیم برای حل آن‌ها در مجلس و کمیسیون تلفیق راه‌حلی پیدا کنیم.