ذوالفقاری: چاپلوسی نباید در دستگاه‌های اجرایی فراگیر شود

حسین ذوالفقاری در نشست معارفه استاندار سمنان که امروز در سالن مطهری سمنان برگزار شد، با اشاره به مطالبه‌گری مردم به عنوان مسیر خدمت مسئولان، افزود: استکبار جهانی درصدد ایجاد آشوب و تفرقه در ایران اسلامی است و تنوع نقشه‌های دشمنان برای جدایی مردم از نظام قابل بررسی و نیازمند هوشیاری است. 

وی به بیان اهداف دشمنان اسلام و بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد توجه به اقدامات دشمن در آینده پرداخت و تصریح کرد: اکنون در صحنه نابرابر در مقابل استکبار جهانی قرار داریم و آمریکا می‌خواهد با رویکرد مذاکره ایران را تسلیم کند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، رئوس تمام اقدامات آمریکا را ایجاد نارضایتی در بین مردم ذکر کرد و گفت: امروز هرکسی که دل در گرو آحاد جامعه دارد برای رفع گرفتاری‌های مردم باید اقدام کند.

وی افزایش امید، اعتماد و رضایت در بین مردم را اولویت کاری مدیران و مسئولان برشمرد و خاطرنشان کرد: با اتخاذ این راهبردها، باید توطئه‌های استکبار جهانی را خنثی کرد.

ذوالفقاری با اشاره به ضرورت‌های کشور در شرایط کنونی، تصریح کرد: وقت و انرژی مسوولان نباید برای کار‌های جزئی و بی‌اساس هدر رود و امروز مردم از مسئولان رویکرد پیشگیرانه و مبارزه با فساد می‌خواهند.

وی با بیان این نکته که اولویت امروز مردم، دیگر قوا یا جناح خاصی نیست بلکه دوست دارند مشکلاتشان برطرف شود، یادآور شد: باید انصاف و عدالت در کشور فراگیر شود.

ذوالفقاری قانون مداری برای رفع فساد را یادآور شد و گفت: مردم از مسئولان، مسئولیت پذیری می‌خواهند و باید با مردم صادق بود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور کاغذبازی‌های اداری را یکی از گرفتاری‌های مردم ذکر کرد و گفت: این رویکرد یکی از عوامل منفی در ایجاد فساد در جامعه است که تنها راهکار برطرف کردن فساد این است که قانون مداری در کشور فراگیر شود و معیار در انجام کار‌ها صداقت و تلاش باشد.

وی منشا تمام گرفتاری‌های را تکبر، طمع و حسادت ذکر کرد و گفت: باید با همدلی و اتحاد برای توسعه ایران اسلامی گام برداشت.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: چاپلوسی و بی‌قانونی نباید در دستگاه‌های اجرایی فراگیر شود و همه مسئولان در برابر اقدامات خود مسئول هستند.

ذوالفقاری با بیان اینکه راهکار‌های عملی برای کاهش هزینه‌های جاری کشور درنظر گرفته شود، افزود: در میزان پذیرایی و تشریفات در جلسه‌های اداری تجدید نظر شود و برای کاهش هزینه‌های جاری کشور باید گام‌های عملیاتی برداشت و راهکار‌های عملی برای رفع این چالش مدنظر قرار گیرد، با حرف نمی‌توان هزینه‌ها را کم کرد و کاهش هزینه‌ها در کشور فرهنگ شود.

وی در پایان این مراسم با اشاره به ارائه خدمات ارزنده استاندار سابق سمنان، استاندار جدید را چهره‌ای پرتلاش و با سابقه خدماتی ارزنده برشمرد و افزود: در آیین‌های تکریم و معارفه باید خودمان را قضاوت کنیم و مدیران از نگاه مردم ارزیابی شوند.

«علیرضا آشناگر» به‌جای «سیدشهاب‌الدین چاوشی»، استاندار سمنان شد.