تذکر پور ابراهیمی به رئیس جمهور

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور درباره موضوع عدم جذب منابعی که از سال گذشته برای استفاده تسهیلات در مناطق روستایی اختصاص دادیم، گفت: یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی در کنار منابع بانک‌ها به این موضوع اختصاص داده شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر 3 ماه به پایان سال مانده و علیرغم آن که ما این موضوع را تمدید کردیم تا در پایان سال جاری نهایی شود این اتفاق صورت نگرفته است.

وی در ادامه با اشاره به گزارش کمیسیون اقتصادی اذعان داشت: حداکثر منابعی که برای ظرفیت 1.5 میلیارد دلار و منابع داخلی بانک‌ها تا حداکثر 30 درصد استفاده شده، باید تا ماه آینده بخش عمده آن از سوی دولت جذب شود.

پورابراهیمی در ادامه با بیان اینکه بخش اصلی مرتبط با اشتغال روستایی که با نرخ‌های6 درصد بوده و به اشتغال مناطق محروم کمک می‌کند متأسفانه جذب نشده، گفت: دستگاه‌ها و مجموعه نظام بانکی در این قضیه باید پاسخگو باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: کمیته امداد، سازمان بهزیستی و مجموعه دستگاه‌ها و نهادها متأسفانه از کمترین امتیازات مربوط به استفاده از این اشتغالی که مصوب مجلس شده و باید استفاده شود تا به اقتصاد کشور کمک شود، برخوردار هستند.