دلیل مشاجره نماینده مجلس با کارمند گمرک مشخص شد

یکی از کارکنان گمرک که درخواست کرد نامش برده نشود، در گفت‌وگو با فارس در مورد فیلم منتشره از یک نماینده مجلس هنگام ورود به ساختمان گمرک در خیابان بهشتی تهران و درگیری با یک ارباب رجوع، چنین توضیح داد: ساختمان خیابان شهید بهشتی گمرک جمهوری اسلامی در تهران دارای پارکینگ محدودی است که عمدتاً توسط خودروهای مدیران گمرک اشغال می‌شود و میهمانانی که از قبل هماهنگ کرده باشند، می‌توانند برای پارک خودرو از این پارکینگ استفاده کنند، اما در روز سه‌شنبه هفته قبل یکی از نمایندگان مجلس بدون هیچ هماهنگی قبلی قصد داشت با خودروی خود وارد پارکینگ شده و دیداری با رئیس کل گمرک داشته باشد که چون هیچگونه هماهنگی از قبل انجام نشده بود از ورود خودروی این نماینده به پارکینگ گمرک به دلیل مشکل ظرفیت پایین پارکینگ جلوگیری شد.

وی افزود: اینکه نماینده محترم مجلس اعلام کرده جلسه با رئیس گمرک از قبل هماهنگ شده و بعدا تغییر یافته بود، صحت ندارد و کارمند انتظامات گمرک موظف بوده به خاطر عدم هماهنگی از ورود خودروی این نماینده به داخل پارکینگ گمرک جلوگیری کند.

وی افزود: کارمند گمرک که در فیلم منتشر شده در فضای مجازی اجازه ورود بدون هماهنگی را به نماینده مجلس نمی‌دهد، هیچ گونه سابقه سوئی در مدت خدمت در گمرک نداشته و اتفاقاً خودش از شهروندان اهل تسنن ترکمن صحرا در استان گلستان است و ادعای نماینده مذکور مبنی بر توهین به اهل تسنن از سوی این کارمند و قومیتی جلوه دادن این بحث و درگیری نمی‌تواند واقعیت داشته باشد.

وی تأکید کرد: این جریان در اوج ساعات کاری و شلوغی زمان اداری اتفاق افتاده که اگر آن نماینده مجلس قبلاً حتی با یک تلفن هماهنگ کرده بود، هیچ کدام از این مشکلات پیش نمی‌آمد و از قبل برای جای پارک خودروی ایشان تدبیری می‌شد. همچنین طبق فیلمی که وجود دارد، این نماینده مجلس ۴۵ دقیقه در جلوی درب گمرک معطل نشده و همان ۵-۶ دقیقه‌ای که جر و بحث بین نماینده و کارمند و همچنین دخالت یک ارباب‌رجوع صورت گرفته، واقعیت دارد.

وی تاکید کرد : هیچ فردی نباید فحش و ناسزا به دیگری بگوید؛ به ویژه این که فرد گوینده نماینده مجلس و از مسئولان کشور باشد و توهین از جانب هیچ کس به فرد دیگری پذیرفته نیست و همه باید نسبت به حفظ کرامت افراد بدون توجه به جایگاه آنها اهتمام داشته باشند. 

این کارمند گمرک در پاسخ به این پرسش که آیا کارمند مورد نظر هنوز سر کارش است، گفت: دلیلی ندارد که آن کارمند وظیفه‌شناس از کار بی‌کار شود؛ البته باید در مورد همه شهروندان از جمله نمایندگان مجلس که خود قانون‌گذار هستند، قانون و مقررات رعایت شود.

به گزارش فارس، محمد واسط درازهی نماینده سراوان در مجلس پس از انتشار فیلم این واقعه در یک پیام ویدئویی که از خود منتشر کرده، گفته است این کلیپ توسط افراد مغرض پیرو یک درگیری و مشاجره بین او و یک ارباب رجوع بعد از حدود ۴۵ دقیقه معطلی در محل گمرک ایران و به تحریک یکی از پرسنل گمرک صورت گرفته است.

درازهی در این فیلم مشاجره ایجاد شده را توهین به قوم بلوچ، مذهب اهل سنت، نمایندگان مجلس و مسئولان کشور قلمداد می‌کند؛ البته در فیلم منتشر شده هیچ نشانه‌ای از توهین قومیتی یا مذهبی و امثال آن به چشم نمی‌خورد و به خصوص با توجه به اینکه کارمند یاد شده خود اهل تسنن بوده است ادعای توهین مذهبی و قومیتی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

این نماینده مجلس همچنین فیلم منتشر شده در فضای مجازی را محصول ترفند کامپیوتری، برش و همسان‌سازی کلمات و انتشار از روی غرض دانسته که اعلام کرده این مسئله از سوی مقامات قضائی ذیصلاح در حال پیگیری است.

وی همچنین در پایان فیلم منتشر شده از خود آرزو کرده است روزی برسد که به هیچ قوم، مذهب و لباسی در هیچ‌جا توهین و بی‌حرمتی نشود.

به گزارش فارس شهروندان ایران اسلامی با لباس، زبان و مذهب مختلف هزاران سال است که با پذیرش تفاوت‌ها در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و همه خود را در برابر قانون مساوی می‌دانند.