نتانیاهو: آمریکا در حال نبرد با ایران است

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با انتقاد از توافق هسته‌ای با ایران، گفت اکنون آمریکا با اعمال تحریم‌های اقتصادی در حال نبرد با ایران است.

نتانیاهو که در کنفرانس نشریه «گلوبز» در قدس اشغالی صحبت می‌کرد، گفت: «ایرانی‌ها توافق فوق‌العاده‌ای از [باراک] اوباما [رئیس‌جمهور آمریکا] دریافت کردند. بعد از 10 سال، آن‌ها می‌توانند به میزانی نامحدود غنی‌سازی کنند، آن هم در حالی که میلیاردها دلار برای ساخت یک امپراطوری دریافت کرده‌اند.»

وی افزود: «روز دوشنبه با [دونالد] ترامپ [رئیس‌جمهور آمریکا] در مورد مسئله ایران صحبت کردم. دیروز هم [در این مورد] با [مایک] پامپئو [وزیر خارجه آمریکا] گفت‌وگو کردم.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: «ارتش اسرائیل، تنها ارتش جهان است که در حال جنگ با ایرانی‌هاست. ما در سوریه به نیروهای ایرانی حمله می‌کنیم و ایالات متحده هم با تحریم دارد این کار را می‌کند.»

تکرار اتهام علیه حزب‌الله

نتانیاهو در حالی در این نشست به نقض حریم هوایی سوریه فخر فروخت که همزمان حزب‌الله لبنان را به تلاش برای حفر تونل و نقض مرزهای فلسطین متهم کرد. او با تکرار ادعای وجود یک کارخانه تولید موشک‌های دقیق در مجاورت فرودگاه بیروت، گفت پس از افشای وجود این کارخانه، حزب‌الله آن را تعطیل کرده است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که وقتی نتانیاهو چند ماه پیش مدعی شد که چنین کارخانه‌ای وجود دارد، دولت لبنان برای سفرای خارجی و نمایندگان سازمان ملل متحد توری برگزار کرد و آن‌ها کذب بودند این ادعا را به چشم دیدند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه تل‌آویو تلاش کرده از انتقال موشک‌های دقیق به لبنان جلوگیری کند، گفت حزب‌الله اکنون «حداکثر تنها چند ده فروند» موشک نقطه‌زن در اختیار دارد.

عادی‌سازی روابط اعراب با تل‌آویو

وی در ادامه به ارتباط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی پرداخت و گفت این روابط روز به روز در حال گسترش است و کشورهای عربی آن را به دستیابی به توافق سازش فلسطینی‌ها مشروط نکرده‌اند.

نتانیاهو گفت: «ما خواهان صلح هستیم، اما فلسطینی‌ها از آن گریزان هستند. خبر خوب اینکه ما منتظر نمانده و عرب‌ها هم منتظر [حل مسئله فلسطین] نیستند.»

وی افزود: «روند عادی‌سازی [روابط اعراب با اسرائیل] در حال گسترش است. کشورهای دیگری در جهان اسلام و جهان عرب هم خواهند بود [که روابط خود را با اسرائیل عادی می‌کنند.»

هرچند کشورهای عربی تحت رهبری عربستان سعودی احتمال عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را انکار می‌کنند، اما در ماه‌های گذشته گزارش‌های متعددی از سفر پنهانی مقام‌های رژیم صهیونیستی به شماری از این کشورها از جمله عربستان، امارات عربی متحده و بحرین منتشر شده است. وزیر خارجه بحرین در هفته‌های اخیر چند بار از موضع رژیم صهیونیستی در قبال ایران و حزب‌الله دفاع کرده است.