شمخانی: سیاست و پیام ترامپ همانند صدام است

امیر دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دومین روز از سفر خود به استان خوزستان با حضور در مراسم دهمین سالگرد رحلت آیت الله جمی در حسینیه ثارالله آبادان طی سخنانی با تشریح جایگاه و نقش ممتاز این روحانی مجاهد در دوران دفاع مقدس تصریح کرد؛ همانگونه که در زمان جنگ نظامی با اتکاء به فرهنگ مقاومت حصر آبادان شکسته شد امروز نیز در جنگ اقتصادی با همان راهبرد حصر اقتصادی دشمن را خواهیم شکست.

شمخانی در مقایسه شرایط ابتدای جنگ تحمیلی با شرایط امروز که در مواجهه با جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن هستیم؛ گفت: همانگونه که در آن زمان به دلیل فقدان آمادگی های لازم بخش هایی از کشورمان به اشغال دشمن در آمد و بعد یکی پس از دیگری آن ها را از اشغال دشمن آزاد کردیم امروز نیز عقب ماندگی هایی داریم که در چارچوب تدابیر مقام معظم رهبری و تلاش مسئولان باید مشابه به کنترل در امدن وضعیت اقتصادی بعد از چالشهای اخیر به صورت فعال مدیریت شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در تشریح ویژگی های جنگ اقتصادی که بر بستر جنگ روانی با شدت هر چه تمام تر علیه ملت ایران در جریان است گفت: در این جنگ بجای صدای آژیر خطر و انفجار بمب و گلوله و موشک، تضعیف پایه اقتصادی و روحیه مردم با ابزارهای نرم هدف گذاری شده است.

دریابان شمخانی تشکیل جلسات هماهنگی سران قوا و ستاد مقابله با تحریم را قرارگاههای فرماندهی جنگ اقتصادی توصیف کرد و گفت: با مجموعه اقدامات صورت گرفته توسط مجموعه ارکان، تیر دشمن چون همیشه به سنگ خواهد خورد شرایط کشور روز به روز مناسب تر می شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، با طرح این سئوال که اگر آیت الله جمی امروز و در شرایط جنگ اقتصادی دشمن قرار داشت گفتار و رفتارش چگونه بود،اظهار داشت: بدون شک ایت الله جمی که تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره) بود برای مقابله با حصر اقتصادی نیز راهبرد شکست حصر ابادان یعنی در جبهه ماندن ، ایستادن، تسلیم ناپذیری و مقاومت تا پیروزی را برمی گزید.

وی افزود، فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آمریکا غلط می کند ایران را محاصره و تحریم کند به مثابه همان پیام امام است که فرمودند "حصر آبادان باید شکسته شود."

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت؛ امروز سیاست و پیام ترامپ نیز مانند صدام این است که یا تسلیم شوید و یا با اعمال حصر اقتصادی و تحمیل فقر از درون شما را متلاشی می‌کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: امروز در شهر مقام ابادان با صدای رسا اعلام می‌کنیم: پیام رهروان آیت الله جمی و شهیدان اینست که با تاسی به آن اسطوره های ایثار و مقاومت راه ما همان را جمی و شهیدان و پیروی از خط امام و ولایت است.

وی با اشاره به اراده نطام سلطه برای ضربه زدن به عزت وسربلندی ایران و ایرانیان و جلوگیری از الگو شدن مدل ایران اسلامی در کشورهای تحت سلطه گفت: آنان به دنبال تضعیف و تحقیر ایران هستند و برای همین خلع سلاح موشکی، بی ارزش کردن پول ملی و تضعیف پایه های اقتدار ملی ایران را در دستور کار داده اند.

نماینده مقام معظم رهبری، وحدت، همدلی، ایثار، صبر،صداقت و مسئولیت پذیری، شفافیت وتمرکز بر مقابله با جنگ اقتصادی را به عنوان مسائل اصلی کشور مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: امروز همه باید با حاشیه گریزی و پرهیز از انفعال، بی عملی و بی مسئولیتی عبور از شرایط خطیر و پرچالش کنونی رابه عنوان فریضه ای دینی و ملی در دستور کار خود قرار دهیم.

دریابان شمخانی بابیان اینکه آیت الله جمی با مردم در میان مردم و مثل مردم بود بر پیروی مسئولان کشور و همگرایی و همراهی هر چه بیشتر آنان با مردم تاکید کرد.