آخرین وضعیت استیضاح ها در مجلس/ منتفی شدن 2 استیضاح و در جریان بودن 2 مورد دیگر

گروه سیاسی- علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به اعلام وصول شدن استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مجلس گفت:روز چهارشنبه گذشته بعد از اعلام وصول این استیضاح در صحن مجلس، نامه ای از سوی هیئت رئیسه مجلس برای وزیر ارسال شد تا زمان حضورش در صحن مجلس و جلسه استیضاح را اعلام کند.

وی با اشاره به 44 امضای نمایندگان برای استیضاح این وزیر افزود: وزیر از روز اعلام وصول استیضاح به مدت 10 روز فرصت داشت تا جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان و محورهای استیضاح در صحن مجلس حاضر شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با اعلام نظر آقای حجتی، جلسه استیضاح روز چهارشنبه برگزار می شود.

یوسف نژاد با بیان اینکه استیضاح منصور غلامی وزیر علوم هم در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد، افزود: بعدازظهر دیروز یکشنبه وزیر با نمایندگان متقاضی استیضاح جلسه داشت و باید گزارش کمیسیون به هیئت رئیسه مجلس ارسال تا تکلیف این استیضاح هم در مجلس مشخص شود.

وی با بیان اینکه استیضاح محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش در مجلس منتفی شد، افزود: همچنین استیضاح ظریف که در مجلس مطرح بود، کلا منتفی و از دستور کار مجلس خارج شد.

در 2 سال و نیم از عمر مجلس دهم، 32 استیضاح به هیئت رئیسه مجلس رسیده که وزرای کشور و آموزش و پرورش در بالاترین رده تقاضای استیضاح قرار دارند.