پیام‌های تسلیت جریان‌های سیاسی عراق در پی درگذشت آیت‌الله شاهرودی

جریان‌های سیاسی عراق با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفتند.

در همین ارتباط، حزب‌الدعوه اسلامی عراق در اطلاعیه‌ای درگذشت آیت‌الله شاهرودی را به دو ملت ایران و عراق تسلیت گفت. جریان سیاسی النجباء عراق به ریاست شیخ اکرم الکعبی نیز سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

همچنین، جنبش عصائب اهل الحق به ریاست شیخ قیس الخزعلی به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی بیانیه‌ای به این شرح صادر کرد: «جنبش عصائب اهل الحق درگذشت آیت‌الله العظمی سید محمود هاشمی شاهرودی قدس سره الشریف را که بیست و چهارم دسامبر ۲۰۱۸ دار فانی را وداع گفت، تسلیت می‌گوید. درحالی این جنبش درگذشت این عالم ربانی را تسلیت می‌گوید که انسان و عالمی را به یاد می‌آورد که به دین و آرمان‌های خود و جهان اسلام خدمات ارزشمندی ارائه کرد، استاد و دانشمند و محققی که بسیاری از او بهره‌مند شدند.»

در ادامه بیانیه جنبش عصائب اهل الحق به مناسبت درگذشت آیت‌الله شاهرودی آمده است: «او کسی بود که در جایگاه علم و حوزه‌های علمیه در نجف اشرف متولد شد، پرورش یافت و تحصیل کرد و از رهنمود‌های شهید آیت‌الله سید محمد باقر صدر قدس سره و علمای فاضل دیگر بهره‌مند شد. نمی‌توان خطی را که این عالم فقید در جهاد و مقاومت ترسیم کرد و شعار اسلام ناب محمدی را در مراحل مقابله با استکبار جهانی بالا برد نادیده گرفت. آیت الله العظمی سید محمود هاشمی شاهرودی مسیری جاویدان را ترسیم کرد و میراثی گرانبها را برای نسل‌های آینده برای استفاده از آن در جهت خدمت به اسلام ناب محمدی باقی گذاشت.»