دولت تعهدات و قول‌هایش را در سفرهای استانی عملی کند

رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی  در صحن علنی مجلس در تذکری به رئیس جمهور هنگام تقدیم بودجه ۹۸ به مجلس تذکر داد و گفت: متأسفانه این بودجه با ۲۰ روز تأخیر به خانه ملت تقدیم شده است ضمن اینکه بودجه باید از نظر کمی و کیفی در راستای برنامه ششم توسعه باشد.

وی افزود: با بیان اینکه دولت قبل از تقدیم بودجه سال آینده باید گزارشی در خصوص بودجه سال ۹۷ به مجلس ارائه می‌کرد و سپس بودجه ۹۸ را تقدیم می‌کرد.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان آذربایجان غربی تصریح کرد: اعتباراتی برای این موضوع و پروژه‌ها اختصاص یافته است اما متاسفانه تعدادی از این پروژه‌ها عملیاتی نشده و از دولت انتظار داریم در چند ماه باقیمانده سال به وعده‌اش وفا کند این در حالیست که رئیس جمهور قول احداث اتوبان پیرانشهر به نقده را مطرح کردند و یا بحث احداث بیمارستان پیرانشهر که حتی بودجه‌اش نیز تصویب شده است و در حوزه سفر بوده است می‌بایست انجام می‌شد که تاکنون انجام نشده است.

وی گفت: بحث آب شرب پیرانشهر بسیار با اهمیت است چرا که این موضوع از بحث‌های با اهمیت و حیاتی کشور محسوب می‌شود.

خضری با اشاره به نظام رتبه‌بندی معلمان افزود: تکریم مقام شامخ معلم بسیار مهم است که باید دولت و مجلس در این خصوص توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی گفت: یکسان‌سازی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید در این خصوص هم توجهات لازم صورت گیرد.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس اظهارداشت: اعطای اعتبارات لازم به مناطق عملیاتی و جنگی که پیرانشهر و سردشت طبق ماده ۱۱۲ برنامه ششم توسعه شامل این موضوع هستند.

وی با انتقاد از رئیس جمهور که در اظهاراتش اشاره‌ای به حادثه آتش‌سوزی در مدرسه ابتدایی زاهدان نداشتند گفت: حادثه تلخ زاهدان و دختران شین‌آبادی فراموش نشده است و بهتر بود رئیس جمهور و دولت در خصوص پیش‌بینی‌هایشان از تخصیص اعتبارات افزایش ایمنی، نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس مباحثی را مطرح می‌کردند و از دولت انتظار داریم که این موضوع در لایحه بودجه ۹۸ دیده شود و صرفاً با تذکر بسنده نکنیم.

وی گفت: طرح دو فوریتی جلوگیری از شلیک به کولبران زحمتکش کشور در حال جمع‌آوری امضا است و از مجلس انتظار حمایت از این موضوع را داریم چرا که شلیک به کولبران در مرزها باعث تأسف است چرا که جوان ایرانی با گلوله ایرانی کشته می‌شود این در حالیست که رئیس جمهور طرح اعطای کارت الکترونیک مرزنشینی به مرزنشینان داد و موضوع ورود اجناس کولبری را متوقف کرده و همچنین ورود ۱۳۳۹ قلم کالا را اجرایی کردند ضمن اینکه ۱۳۰ قلمی که قرار بود واردات آن آزاد شود نیز تاکنون اجرایی نشده است.

وی در پایان گفت: وضعیت معیشت مرزنشینان با توجه به چالش بیکاری به شدت افزایش یافته است که می‌تواند تهدید امنیت ملی را در پی داشته باشد.