مجلس برای افزایش سهم مرز در بودجه تلاش می‌کند

حشمت الله فلاحت پیشه، در خصوص بازدید از مناطق مرزی استان کرمانشاه، اظهار داشت: در مرزها که اهمیت بالایی برای کشور دارند اقداماتی صورت گرفته که از لحاظ مهندسی مرز و مهندسی زیرساخت بی‌سابقه است.

مجلس برای افزایش سهم مرز در بودجه تلاش می‌کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این مقطع که بودجه در دست بررسی مجلس است، تلاش خواهیم کرد که سهم مرز را باز هم افزایش دهیم، بیان کرد: در صورت ایجاد امنیت در مرز، توسعه در داخل کشور و مرزها نیز شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مرزهای استان کرمانشاه، افزود: مناطق مرزی استان کرمانشاه بسیار متفاوت از گذشته شده است، آخرین بار کمیسیون امنیت ملی مجلس شاید 7 یا 8 سال پیش از این منطقه بازدید داشته که اعضای کمیسیون در این بازدید اذعان داشتند که منطقه از لحاظ زیرساخت‌ها و توسعه مرزی به شدت پیشرفت کرده است البته برخی اختیارات و الزامات نیاز است تا این منطقه تبدیل به منطقه‌ای توسعه یافته شود.

مصوبه شورای تامین استان کرمانشاه برای پیگیری در جهت بازگشایی مرز خسروی

فلاحت پیشه با اشاره به احتمال بازگشایی مرز خسروی، ادامه داد: مصوبه اصلی نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و شورای تامین استان، پیگیری بازگشایی مرز خسروی بود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکخه اعتقاد ما بر این بود که از 2 سال پیش باید مرز خسروی مشخصا در اربعین باید بازگشایی می‌شد، گفت: اکنون نیز مرز خسروی شرایط مرز ایده‌آل را دارد و از لحاظ زیرساختی بهترین مرز کشور به حساب می‌آید.

مرز خسروی بهترین زیرساخت‌ها را دارد

وی با اشاره به علل عدم بازگشایی مرز خسروی، افزود: دغدغه‌هایی در خصوص بازگشایی وجود داشته که قبول داریم اما اعتقاد ما بر این است که شرایط مرز خسروی بسیار بهتر از شرایطی است که در دیگر مرزها وجود دارد که مردم مناسباتش را انجام می‌دهند.

کمیسیون امنیت ملی مجلس بازگشایی مرز خسروی را در دستور کار قرار می‌دهد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شده تا مصوبه مشترک کمیسیون امنیت ملی مجلس و شورای تامین استان در اولین جلسه کمیسیون امنیت مجلس بررسی شود و در خصوص توسعه و امنیت مرز استان تصمیم‌گیری شود که این جلسه باید با محوریت بازگشایی مرز خسروی باشد.