ردیف مستقلی برای نظارت مجلس بر طرح تحول سلامت در بودجه ۹۸ تخصیص داده شد

محمدنعیم امینی‌فرد نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۸ بودجه، گفت: بودجه سلامت حدود ۱۸ درصد افزایش یافته که عملا این افزایش‌ها در بخش حقوق و دستمزد بوده و در موارد غیرموارد حقوقی هم ۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از نکات مثبت لایحه بودجه سال ۹۸ آن است که ردیف مستقلی برای طرح تحول سلامت قرار داده شده و امکان نظارت حداکثری را برای مجلس و دستگاه‌های نظارتی فراهم می‌کند.

امینی‌فرد تصریح کرد: همچنین مهمترین نقطه ضعف بودجه سلامت وابستگی ۶۰ درصدی آن به درآمد‌های اختصاصی است که با خطر عدم تحقق روبه‌رو است.

نماینده مردم ایرانشهر تاکید کرد: از دیگر نقاط ضعف لایحه بودجه سال ۹۸ آن است که متناسب با تورم سال‌های ۹۶ و ۹۷ تنظیم نشده و این موضوع می‌تواند موجب کمبود منابع اعتباری شده و دیگر آنکه نتواند زیان انباشته بیمه‌ها را پاسخ دهد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه باید به مردم به صورت شفاف اعلام شود که امکان افزایش منابع وزارت بهداشت وجود ندارد، افزود: ابتدا باید یک سری خدمات را از بسته‌های خدماتی طرح تحول سلامت حذف کرده و آن‌ها را تنها برای دهک‌های خاصی از جامعه در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: توجه ویژه به بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی که بیشتر شامل هزینه دستمزد می‌شود و همچنین تناسب رشد بودجه آموزش و تحقیقات، نسبت به سال ۹۷، از دیگر نکات مثبت بخش سلامت در بودجه سال ۹۸ است.