پروژه عصبانی کردن مردم به روایت یک نماینده!

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی نطق میان دستور به فلسفه حجاب اشاره کرد و گفت: بر خود لازم می دانم ضمن گرامیداشت سالروز شهدای مظلوم هویزه، سالروز اجرای طرح استعماری حجاب در سال ۱۳۱۴ توسط پهلوی اول را یادآوری کنم.

وی افزود: حجاب یکی از مهمترین سرمایه های کشور بوده و هست که در طول تاریخ در معرض شدیدترین تهاجمات قرار گرفته است اما در عین اینکه این امر موجب به شهادت رسیدن و محرومیت های اجتماعی تعداد قابل توجهی از شیرمردان و شیرزنان کشور شده است، اما این تهاجمات هیچ گاه نتوانسته این سرمایه بزرگ را به دلیل ریشه های عمیق اعتماد مردم از ما بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: امروز یکی از دغدغه های مردم انقلابی و متدین ما، بی دقتی های فراوانی است که در این موضوع صورت می گیرد که شاید مهمترین علت آن وجود شبهات اعتقادی فراوانی است که پاسخ آن را جوانان ما دریافت نکرده اند.

پژمانفر با تأکید بر اینکه موضوع عفاف و حجاب را نمی توان تنها با رویکرد امنیتی حل کرد، اظهارداشت: متولیان فرهنگی باید در تقویت این امر نهایت تلاش خود را کنند و در پاسخ دادن به این شبهات، از قالب های فرهنگی مختلف چون کتاب و فیلم استفاده کنند.

وی گفت: در شرایط فعلی که درآمدهای نفتی کشور به شدت کاهش یافته است، عبور از بحران ها مستلزم اتخاذ رویکردی است که ضمن وابستگی کمتر بودجه های دولتی منجر به اصلاح زیرساخت ها شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: متأسفانه در حوزه اشتغال زایی در حال حاضر سرانه وکلا در کشورمان کمتر از ۵۰ درصد متوسط جهانی است و در حوزه خدمات سلامت هم سرانه پزشکان ما از کشورهای همسایه هم کمتر است و این در حالی است که ورود به این حرفه ها با محدودیت مواجه است و ضرورت دارد نسبت به ورود دانشجویان بیشتری در این عرصه، اقدامات لازم صورت گیرد.

پژمانفر اظهارداشت: امروز سوءمدیریت در مورد پدیده به یک زخم چرکین و کهنه که موجب از بین رفتن تن و بدن سالم این پروژه که از سرمایه های مردم ساخته شده، تبدیل شده است و چه کسی باید جوابگوی مردم باشد!؟

وی با بیان اینکه متأسفانه رفتار دولت نشان می دهد که نمی خواهد بر بازار و رساندن کالاهای مورد نیاز مردم حتی نظارت داشته باشد،گفت:شاید این سهل انگاری بخشی از پروژه عصبانی کردن مردم برای زمینه سازی برجام ۲و۳ باشد اما بدانید مردم اگرچه از ضعف عملکرد دولت به شدت ناراحت هستند اما تا پای جان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستادگی خواهند کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: متأسفانه در جهت حمایت از کالای ایرانی اقدامات مناسبی صورت نگرفته است و مجلس نیز در این موضوع شریک است و شاهد سوء استفاده وارد کنندگان در این شرایط هستیم.

پژمانفر در مورد بودجه سال آینده،اظهار داشت: مالیات و جریمه در تمام دنیا برای کسب درآمد نیست بلکه ابزار هدایت رفتار است اما امروز پیش بینی رشد بی حساب جرایم حتی جرایم راهنمایی و رانندگی در اعتبارات بودجه سال ۹۸ موجب نگرانی های شدیدی شده است و گویا ما دستگاه هایی را راه اندازی کرده ایم تا جریمه کنند تا ما حیات داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه قیمت کالاها در نوسانات بازار با دلار بالا می رود اما با کاهش آن تنزل پیدا نکرده است، گفت: آیا وقت راه اندازی ستاد ساماندهی بازار نرسیده است!؟

عضو کمیسیون فرهنگی گفت: برخود لازم می دانم از برگزار کنندگان جشنواره عمار تشکر کنم که حصار ظالمانه اطراف سینما را شکستند و امیدواریم این جوانان وضعیت نابسامان سینما را با ورود خود در سال های آتی اصلاح کنند.