ردیف‌های ناکارآمد و برآمده از رانت در بودجه سال ۹۸ حذف شود

محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس گفت: مهم‌ترین الزام حقوقی و عقلانی کشور برای افزایش شفافیت اقتصادی و تصمیم‌گیری و حرکت به سوی لایحه‌ای خوب، یکپارچگی خزانه‌داری کشور به منظور شروع اصلاحات اقتصادی براساس اصل ۵۳ قانون اساسی است.

وی افزود: این کار می‌تواند منجر به تغییر رفتار نهادهای عمومی و حکومتی و دولتی منجر شود چرا که تمام درآمدهای کشور باید به حساب خزانه‌داری واریز شود تا بتوانیم دخل و خرج و نحوه هزینه‌کرد و تورم و فساد را کنترل کرده و با مدیریت لازم از پرداخت‌های سلیقه‌ای و بدون برنامه جلوگیری کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: آیا وقت آن نرسیده است که ردیف‌های رانتی و غیر کارآمد که در طول ادوار بودجه نویسی کشور ایجاد شده حذف شود و ضرورت‌های اقتصادی کشور و جامعه مورد توجه قرار گیرد؟

وی گفت: مجلس باید با توجه به مصالح ملی کشور و همچنین نارضایتی مردم و کاهش فشار به سفره مردم بودجه سال ۹۸ را بررسی و در خصوص تخصیص بودجه به نهادهای خاص که از شفافیت لازم برخوردار نبوده و پاسخگو نیستند تصمیم‌گیری کند.

بادامچی خاطرنشان کرد: از الزامات بودجه سال ۹۸ ساماندهی معافیت مالیاتی و حذف برخی یارانه‌های پنهان و مهار فرار‌های مالیاتی در شرایط رکود اقتصادی کشور است ضمن اینکه دستگاه دیپلماسی باید استراتژی عملیاتی مشخصی را در نظر گرفته و هرچه سریعتر استراتژی دیپلماتیک و اقتصادی در بازار ۵۰۰ میلیونی همسایگان اقدام کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: عقلانیت در بهبود دیپلماسی خارجی کشور و بهبود روابط تجاری و معنوی با همسایگان و جلوگیری از تشتت تصمیم‌گیری سیاستگذاران با همراهی و اعتماد مردم بزرگ ایران، کشور را در آوردگاه اتفاقات بزرگ و اقدامات بزرگ پیش رو به منظور عبور از خطر قرار خواهد داد.