صفار هرندی: دشمنان برای همه آرمان‌های ما ضد آرمان تدارک دیده‌اند

محمد حسین صفارهرندی امروز در همایش بصیرتی سازمان بسیج فرهنگیان که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، با ذکر این مطلب که ۱۹ دی تابلویی درخشان در انقلاب ایران روشن شد که در ۲۲ بهمن نیز تکرار شد، گفت: دشمنان برای خاموشی نور انقلاب تلاش‌های گسترده‌ای شکل داده‌اند.

وی افزود: جریان مقابله جویانه با انقلاب اسلامی سعی کرد که این تابلو‌ها را تغییر دهد؛ به عنوان مثال در سال گذشته در همین ایام ۱۹ دی یک جریان با شعار‌های به ظاهر مقبول به همراه یک جریان هیجان زده وارد میدان شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر این مطلب که در دی‌ماه سال گذشته دشمن سعی کرد روی موج بهانه‌های موجه ظاهری سوار شود، گفت: آن‌ها سعی کردند که با ایجاد اسباب لازم به فعالیت‌های گسترده دست بزند؛ هدف دشمن آن بود که تابلوی ۹ و ۱۹ دی در کشور را با تابلوی جدید تعویض کنند.

وی تصریح کرد: حضور مردم در ۹ دی تصویر منحوسی که توسط عده‌ای از اشرار و فتنه گران ایجاد شده بود را پاک کرد و ثابت کرد که چهره واقعی شهر‌های ما با عطر و بوی اهل بیت (ع) و انقلاب نورانی است، ولی دسته فتنه‌گر به دنبال برافراشتن یک تابلوی دیگر بودند.

صفار هرندی اظهار کرد: اگر فاجعه دی‌ماه گذشته می‌توانست مطابق نظر پلید طراحان پیش برود قطعاً دی‌ماه با تابلوی جدید شناخته می‌شد؛ این مطلب را هم باید بدانیم که دشمن همین خواب را برای یکایک تابلو‌های درخشان انقلاب و ملت دیده است؛ سال گذشته در آستانه ۲۲ بهمن عده‌ای از افراد خودخواه مفسده جو نیز چنین عملی را مرتکب شدند.

وی در ادامه با اشاره به حوادث کشور‌های عربی در سال‌های گذشته یادآور شد: در سال ۸۹ موجی در جهان اسلام و غرب آسیا به عنوان بیداری اسلامی یا بهار عربی ایجاد شد؛ این حرکت، ردیه‌ای بر دنیای غرب و جهان سلطه و حرکت به بازگشت به اصل خویش بود.

وی تصریح کرد: این جریان در آینده در برخی از کشور‌ها به انحراف و سرکوب وهرج و مرج مبدل شد؛ قیام ۲۲ بهمن الهام بخش ملت‌های دربند بوده و خواهد بود، ولی دشمن می‌خواست این روز را مخدوش کند؛ این گروه فتنه گر داخلی به تبع همین وقایع کشور‌های عربی درخواست راهپیمایی کردند، ولی در متن درخواست خود، ماجرا و هدف خود را لو دادند؛ سوریه بدل بیداری اسلامی بود که جهت آن ضد آمریکایی و ضد اسراییلی بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر این مطلب که اگر تابلوی ۲۵ بهمن ما بالا می‌رفت قطعاً سرنوشت تاریخ تغییر می‌کرد، اظهار کرد: امسال نیز برخی از افراد به تقبیح ۹ دی می‌پرداختند و این روز‌ها را روز‌های اختلاف افکن قلمداد می‌کردند؛ امسال سعی کردند که در روز ۱۷ دی فراخوان داشته باشند.

وی گفت: ۱۷ دی همان روز نحس کشف حجاب بود و به همین دلیل رژیم شاه نیز به امام راحل توهین کرد و به همان دلیل ۱۹ دی پدید آمد؛ در فراخوان ۱۷ دی سلطنت طلبان و فتنه‌گران داخلی و خارجی در کنار هم قرار گرفتند، ولی خوشبختانه این توطئه‌ها به لطف خدا و حضور مردم و دستگاه‌های امنیتی کشور خنثی شد؛ این اراده برای تابستان نیز تدارک دیده شده بود و شعار آن‌ها نیز وعده تابستان داغ بود.

صفار هرندی با اشاره به توطئه ترامپ و آمریکا در تحریم‌های آبان‌ماه بیان کرد: آمریکا و فتنه‌گران داخلی و خارجی سعی داشتند پیش از ۱۳ آبان با ترس از تحریم‌ها و ایجاد ایراد به نظام کاری کنند که روز مقابله رسمی نظام اسلامی با استکبار را به روزی بدل کنند که مردم از ترس آینده خود به خیابان ریخته و دوستی خود را آمریکا را فریاد بزنند تا تابلوی ۱۳ آبان برای همیشه از بین برود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر این مطلب که دشمنان برای یکایک آرمان‌های ما، ضد آرمان تدارک دیده‌اند، گفت: امسال و سال گذشته در عاشورا نیز از بحث مذاکره امام حسین (ع) با یزید سخن می‌گفتند و قطعاً برای تک تک این روز‌های بزرگ نیز چنین برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی با ذکر این مطلب که انقلابیون و مردم باید همیشه مراقب تابلو‌های خود باشند و اگر خدشه‌ای به این تابلو وارد شد، آن را اصلاح کنند، یادآور شد: برخی اوقات همیشه تقصیر مردم نیست بلکه گاهی تصویری که مسئولان به مردم ارائه می‌دهند مردم را متقاعد نمی‌کند و برای حل مشکلاتشان به نسخه‌های دیگر مراجعه می‌کنند؛ زخم معیشت از زخم‌هایی است که رهبر انقلاب برترمیم آن به جهت جلوگیری از تلاش دشمن نفوذ از این طریق تاکید فرمودند.

صفارهرندی در بخش پایانی سخنان خود به حاشیه سازی عده‌ای در خصوص بودجه نهاد‌های حوزوی و المصطفی (ص)، گفت: واقعاً نمی‌دانیم که جامعه المصطفی با این‌ها چه کرده است که همیشه این روز‌ها داد آن‌ها برپا است؛ این نهاد چه کرده است، جز اینکه در جای جای جهان جای پای انقلاب اسلامی دیده می‌شود.

وی گفت: برخی دانش آموختگان المصطفی به مقامات عالی برخی از کشور‌ها رسیده‌اند؛ همین کار را که آمریکایی‌ها می‌کنند به تحسین آن‌ها می‌پردازند که به چه آینده نگری دست زدند؟ کل بودجه فرهنگی کشور نسبت به کل بودجه دو نیم درصد بودجه است، ولی همیشه حوزه و نهاد‌های حوزوی را سیبل خود قرار می‌دهند تا آدرس غلط بدهند.