ادعای بی‌اساس پمپئو: خواهان زندگی بهتری برای ملت ایران هستیم!

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، که کشورش با خروج یک‌جانبه از توافق هسته‌ای، تحریم‌های ظالمانه اقتصادی علیه ایران وضع کرده است، در مصاحبه اختصاصی با شبکه سعودی العربیه، مدعی شد: «می‌خواهیم ملت ایران بداند که ما خواهان زندگی بهتری برای آنان هستیم. ما خواهان شنیدن صدای ایرانی‌ها و دموکراسی واقعی در ایران هستیم!»

پمپئو بدون اشاره به نقش فعال ایران و محور مقاومت در شکست تروریست های تکفیری داعش، جبهه النصره مورد حمایت محور عبری-عربی-غربی و حفظ تمامیت ارضی لبنان، سوریه و عراق و همچنین مبارزات مردم یمن ضد حکومت دست نشانده سعودی در یمن، ادعا کرد: دموکراسی واقعی از حزب الله و شبه نظامیان شیعی که در عراق برای ضربه زدن به حاکمیت تلاش می کنند، حمایت نمی کند. دموکراسی واقعی از حوثی ها (مبارزان انصارالله) در یمن حمایت نمی کند. نمی خواهیم ملت ایران از ما بترسند.

ادعاهای این مقام ارشد آمریکایی مبنی بر اینکه واشنگتن خواهان زندگی بهتر برای ملت ایران است، در حالی مطرح می‌شود که اکثر کارشناسان و تحلیلگران آمریکایی دولت ترام‍پ را مسبب گسترش فقر و جرم و جنایت در خود آمریکا و خارج از این کشور می دانند. برای مثال، سناتور مستقل و مشهور آمریکایی، برنی سندرز در واکنش به اقدام ترامپ در تعطیلی بی سابقه دولت فدرال آمریکا تاکید کرد به جای اعلام وضعیت اضطراری در سطح ملی برای ساخت دیوار مرزی باید این وضعیت فوق‌العاده برای 30 میلیون فرد فاقد بیمه درمانی و 15 میلیون کودک گرفتار فقر اعلام شود.

سندرز در حساب توئیتری خود در واکنش به طرح احتمال اعلام وضع اضطراری در سطح ملی توسط ترامپ، نوشت: وضعیت اضطراری باید برای 30 میلیون فرد فاقد بیمه درمانی، 15 میلیون کودک گرفتار فقر، هزاران نفری که جان خود را به علت مصرف مواد مخدر و خشونت ناشی از حمل اسلحه از دست می دهند و تغییرات آب و هوایی، اعلام شود. ساخت دیوار مرزی برای راضی کردن فاکس نیوز است و نیاز به اعلام وضع اضطرای ندارد.