لهستان: به عنوان کشوری بی‌طرف میزبان نشست خاورمیانه هستیم!

کریستوف شرسکی، سخنگوی رئیس جمهور لهستان در واکنش به اعتراض مقامات ایران درباره نشست خاورمیانه ادعا کرد لهستان به عنوان کشوری بی طرف، میزبان کنفرانس بین المللی در خصوص خاورمیانه و ایران خواهد بود.

این مقام لهستانی با بیان اینکه کشورش موضعی بی طرف را در مسائل خاورمیانه دارد، گفت: هدف این نشست ایجاد راه هایی برای صلح است. لهستان بطور مشخص دارای جایگاهی مناسب برای این مسأله است، چرا که کشوری بی طرف است و در هیچ یک از درگیری هایی که کشورهای خاورمیانه در آن شرکت دارند، حضور ندارد.

شرسکی در ادامه تصریح کرد: نشست ورشو که در ماه فوریه برگزار می شود و شماری از وزرای کشورهای خاورمیانه در آن حضور خواهند داشت، علیه هیچ شخص و یا کشوری نیست.

سخنگوی رئیس جمهور لهستان همچنین گفت: لهستان در برگزاری این نشست به عنوان سفیر صلح و به منظور همکاری در جستجوی خلاقانه راه حل برای مناقشات متعددی که خاورمیانه اکنون با آن‌ها روبروست، شرکت دارد.

وی ادعا کرد: این وظیفه ماست. ما طرف هیچ کسی در درگیری ها نیستیم؛ ما کاملا کشوری بی طرف هستیم.

گفتنی است ایران به تازگی کاردار سفارت لهستان در تهران را در اعتراض به نشست ضد ایرانی به اصطلاح «صلح و امنیت در خاورمیانه» که با میزبانی مشترک آمریکا و لهستان برگزار می شود، احضار کرد. پس از این احضار، رئیس اداره اول شرق اروپای وزارت خارجه، مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران را نسبت به اقدام طرف لهستانی در همراهی با آمریکا برای برگزاری این کنفرانس اعلام کرد.