آیت‌الله علوی گرگانی: دیرکرد و ربا از سیستم بانکداری کشور حذف شود

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی عصر امروز در دیدار اعضای هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: مجلس به تذکرات مراجع تقلید در زمینه اصلاح سیستم بانکی عمل کند.

وی با انتقاد از وضعیت آشفته اقتصادی موجود در کشور افزود: مردم نسبت عملکرد اقتصادی مدیران و مسئولان حکومتی معترض بوده و از آن‌ها ناراضی هستند، ایران ازنظر سرمایه‌های انسانی و اقتصادی کشوری سرشار بوده که فقط باید مدیران و مسئولان نسبت به توجه به بسترهای موجود توجه لازم را به خارج دهند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: مسئولان اقتصادی کشور باید از آرا و نظر کارشناسان و اقتصاددانان برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور استفاده کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه با انتقاد شدید از بی‌توجهی مستمر و طولانی‌مدت مسئولان اقتصادی کشور نسبت به اصلاح سیستم بانکی و حذف پدیده تأسف‌انگیز دیرکرد و ربای بانکی عنوان کرد: تا به امروز با نهایت تأسف باید گفت که دولت و مجلس به تذکرات و مطالبات مراجع تقلید نسبت به اصلاح سیستم بانکی توجهی نکرده و مشکلات موجود همچنان پابرجاست.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: پدیده زشت ربا سبب شده تا مردم چند برابر وامی که دریافت می‌کنند بازپرداخت پول به بانک‌ها تحویل بدهند، ربا و دیرکرد باید از سیستم بانکداری کشور به‌صورت کامل حذف شود. مشکل گرانی و تورم از دیگر معضلات امروز کشور بوده که گروه‌های زیادی از مردم را در مضیقه و مشکل قرار داده است.