تفسیر جدید کمیسیون شوراها از التزام عملی داشتن به اسلام

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ، با اعلام مخالفت خود با طرح استانی شدن انتخابات گفت: در رابطه با طرح استانی شدن انتخابات ابتدا بنا بود فقط شهرستانی استانی شدن انتخابات در آن مطرح باشد و قوانینی که در این رابطه باید تغییر کند مدنظر باشد.

وی افزود: الان متاسفانه کمیسیون شوراها در مسائل دیگری در ارتباط با طرح استانی شدن انتخابات ورود پیدا کرده که الان جای ورود و طرح این مسائل نیست که از جمله آن می‌توان ورود به بحث التزام عملی به اسلام و... اشاره کرد که اولا ما در این رابطه قانون داریم و از سوی دیگر جالب اینجاست که تفسیر کمیسیون شوراها از التزام عملی به اسلام این است که فرد در صورتی التزام عملی به اسلام ندارد که بلند فریاد بزند «من اسلام را قبول ندارم».

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: در استانی شدن انتخابات اگر آنچه که در انتخابات شهر تهران پیش آمد اتفاق نیفتد ممکن است افراد نخبه‌ای بالا بیایند در رابطه با لیست 30 نفره شهر تهران در انتخابات مجلس دهم عنوان شد که بعضی‌ها برای ورود به لیست تهران مبالغ قابل توجهی را پرداخت کردند.

موسوی‌لارگانی خاطرنشان کرد: من افرادی را که با لیست 30 نفره تهران به مجلس آمده‌اند را زیر سؤال نمی‌برم اما افراد توانمندی در تهران نامزد شده بودند اما نتوانستند به مجلس راه پیدا کنند. اگر در استان‌های دیگر هم لیستی شبیه به لیست 30 نفره تهران تشکیل شود شاید وضعیتی شبیه وضعیت تهران پیش بیاید و افرادی که وابسته به برخی گروه‌ها باشند وارد لیست شوند.

وی افزود: اگر کار به گونه‌ای باشد که به توانمندی‌ها رای داده شود قطعا افراد توانمندتری می‌توانند وارد مجلس شوند که البته بعید به نظر می‌رسد که اینگونه شود. چرا که لابد و ناچار هستند لیستی عمل کنند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: تجربه این را ثابت کرده که وقتی نامزدها به صورت لیستی وارد عرصه انتخابات شوند مردم در رای دادن به آنها دقت لازم را نداشته و به توانمندی‌های افراد نگاه نکردند.